نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز با حضور مسئولانی از دولت به بررسی طرح دوفوریتی پاسخگو شدن وزیر دادگستری به مجلس و اصلاح ماده 160 قانون اساسی پرداختند.
در این جلسه، حجت الاسلام و المسلمین پور محمدی وزیر دادگستری و ابراهیم رئیسی دادستان کل کشور و نمایندگانی از شورای نگهبان و قوه قضائیه حضور دارند.
***
در جریان بررسی بند 4 ماده 160 ، مهرداد بائوج لاهوتی نماینده لنگرود پیشنهادی مبنی بر واگذاری بخشی از اختیارات قوه قضائیه به وزارت دادگستری از جمله سازمان زندان ها و سازمان ثبت اسناد، مطرح کرد که به محض قرار گرفتن ابراهیم رئیسی دادستان کل کشور پشت تریبون برای بیان مخالفت ، لاهوتی پیشنهاد خود را پس گرفت.
با انصراف لاهوتی از پیشنهاد خود، رئیسی نیز بدون بیان کلمه ای جایگاه را ترک کرد و در کنار پورمحمدی نشست.
***
محمدعلی نجفی سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در جلسه علنی امروز مجلس حضور یافته است.
نجفی به همراه مجید انصاری معاون پارلمانی ریاست جمهوری امروز به صحن علنی مجلس آمده تا شاید بتواند فضای مجلس را نسبت به گزینه معرفی شده دولت برای وزارت علوم، آماده کند.
***
در حاشیه جلسه امروز ، جمعی از کارگران ساختمانی نیز در اعتراض به آزاد سازی پرداخت حق بیمه از سوی کارگران در مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.
به گفته ی معترضان هر کارگر ساختمانی به صورت ماهیانه 50 هزارتومان حق بیمه پرداخت می‌کند و مابقی را کارفرما متقبل می‌شد اما با قانون جدید هر کارگر می بایست کل حق بیمه خود را به مبلغ 180 هزار تومان ماهیانه پرداخت کند.
کد خبر: 142675

وب گردی

وب گردی