تهران-ایسکانیوز: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار اعضای هیأت امنا و دبیران استانی دانشگاه آزاد اسلامی سراسرکشور، با بیان شجاعت میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی برای همراهی با وزیر علوم وقت، فرجی دانا و سپس نجفی در گسترش تحصیلات تکمیلی افزود: با این کار بزرگی که در دانشگاه آزاد اسلامی انجام شد، خدمت بزرگی به مردم ایران کرده‌اند که تحصیل جوانان در مقاطع عالیه را گسترش داده اند و با این عمل ثابت کردیم که ما می توانیم.

او عدم وجود زمینه تحصیل جوانان را  برای ایران اسلامی که منادی اسلام بود، زیبنده ندانست و افزود: با حضرت امام خمینی (ره) طرح تاسیس دانشگاه را در میان گذاشتیم و ایشان هم اذعان داشتند که از این طرح حمایت می‌کنند.

در ادامه این جلسه رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با ذکر خاطره ای از طرح این موضوع در شورای عالی انقلاب فرهنگی عنوان کرد: زمانی که طرح را در شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح کردیم، اعضا به همدیگر نگاه می‌کردند و می‌گفتند: مگر می‌شود که بخش خصوصی و مردم دانشگاه تأسیس کنند!او با اشاره بر این نکته که «تب دولتی کردن امور در سراسر کشور داغ بود»، گفت: در آن دوران حتی چند مدرسه خصوصی را که از دوران قبل از انقلاب مانده بودند، دولتی کرده بودند.

دیدار هیات امنای دانشگاه آزاد با آیت الله هاشمی رفسنجانی

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به نقش ایرانی‌ها در ترویج علم و فرهنگ گفت: مردم ایران با استعدادهای بالایی که در طول تاریخ داشتند، می‌توانند سرآمد علم و دانش باشند که راه آن گسترش کیفی دانشگاه‌هاست.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با اشاره به اتفاقاتی که در 5 سال اخیر در دانشگاه آزا اسلامی رخ داده است افزود: دیدید در چند سال اخیربا یکسری شعار های بی عمل چه بلایی سر دانشگاه آزاد اسلامی آوردند.

رئیس هیات مؤسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به افتخاراتی که دانشگاه آزاد اسلامی در آینده می تواند در دنیا کسب کند گفت: اساس پایه گذاری دانشگاه از ابتدا این بود که نیاز جامعه را برآورده کند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی با یادآوری تأکید مقام معظم رهبری بر «تولید علم»، گفت: همگان می‌دانند که تولید علم از طریق تحصیلات تکمیلی و توجه به تحقیقات میسر می‌شود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر محوریت دانایی و بهره‌وری در سند چشم‌انداز 20 ساله نظام،  افزود: ایران با همه شرایط مساوی که نسبت به دیگر کشورها دارد، به خاطر ضعف تحصیلات مقاطع عالی، بهره‌وری پایینی در عرصه عمل دارد که علتش پایین بودن تخصص‌هاست.

باید از سرمایه ملی دانشگاه آزاد اسلامی در جهت تقویت کشور استفاده کنیم

او با اشاره به لزوم استفاده بهینه از امکانات، زمین‌ها و سرمایه‌های دانشگاه آزاد اسلامی در جهت تقویت تحقیق و پژوهش، افزود: باید کارهای اجرایی درآمدزای دانشگاه آزاد اسلامی با محوریت تحقیقات و پژوهش‌های علمی باشد و کم کم از وابستگی دانشگاه به شهریه‌ها بکاهیم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه افزود: دانشگاه آزاد اسلامی سرمایه ملی است که باید در خدمت منافع ملی باشد.

رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استفاده علمی و تجاری از ابتکارات و اختراعات دانشجویان را ضروری دانست و اظهار کرد: می توانیم با نگاه علمی به کمبود آب در کشور، تهیه آب شیرین به صورت اقتصادی از دریا را در اولویت کارهای پژوهشی دانشگاه قرار دهیم و این یک نمونه از کارهایی است که باید دانشگاه آزاد در آن پیشقدم باشد.

او با توصیه مسؤولین دانشگاه آزاد اسلامی برای توجه به کارهایی که نیاز امروز و آینده کشور است، گفت: باید از سرمایه ملی دانشگاه آزاد اسلامی در جهت تقویت کشور استفاده کنیم.

شایان ذکر است در ابتدای این دیدار، حجت‌الاسلام طه هاشمی، معاون فرهنگی، نوابخش، معاون هماهنگی استان تهران ، علوی فاضل، رئیس مرکز آزمون ـ حجت‌الاسلام عباسی‌فر، نماینده تام الاختیار رئیس دانشگاه در استان‌های قم، البرز و قزوین، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های حوزه‌های مسؤولیت‌های خویش پرداختند.
کد خبر: 143861

وب گردی

وب گردی