تهران- ایسکانیوز: مراسم معرفی کتاب سال دانشگاه آزاد اسلامی با حضور رئیس واحد تهران جنوب، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی، مديركل امور شاهد و ایثارگران، مسوول هیات نظارت معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد. در این مراسم از نویسندگان برتر کتاب سال دانشگاه آزاد اسلامی تقدیر و تجلیل شد. 

احمد شمس، رئیس واحد تهران جنوب در مراسم معرفی کتاب سال دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه فرهنگ ضمن خوشامدگویی به حضار گفت: خوشبختانه بعد از مراسم  برگزاری دوره آموزش فلسفه اخلاق اکنون مراسم معرفی کتاب سال دانشگاه را برای اولین بار در واحد تهران جنوب ثبت می کنیم و امیدواریم هر سال این مراسم باشکوه تر و موفق تر برگزار شود.

دانشگاه آزاد در زمینه تحصیلات تکمیلی توانسته به اهداف 5 ساله خود دست یابد

رئیس واحد تهران جنوب افزود: بانی و مبتکر اصلی این مراسم حجت الاسلام طه هاشمی است. دانشگاه آزاد اسلامی اکنون در سایه تدبیر و توانمندی رئیس آن دکتر میرزاده، راه بالندگی را طی می کند.

وی به توسعه تحصیلات تکمیلی اشاره کرد و ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی در بخش تحصیلات تکمیلی توانسته است به اهداف 5 ساله خود نائل شود.

وی به فعالیت های انجام شده توسط دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: دانشگاه آزاد فعالیت های بسیاری از قبیل تمرکز سازمانی دانشگاه، تجمیع واحدها در دو بخش؛ تجمیع آموزشی و تجمیع فضای آموزشی، توافق با وزارت نفت، فعالیت های دانش بنیان و تحول در حوزه اجتماعی و فرهنگی را در دستور کار خود قرار داده و این فعالیت‌ها می‌تواند مسیر رشد و توسعه این دانشگاه را هموارتر کند.

شمس با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در واحد ادامه داد: دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب در خصوص تجمیع فضای آموزشی اقداماتی از جمله خرید زمین های اطراف محیط دانشگاه را انجام داده است.

رئیس واحد تهران جنوب دانشگاه آزاد اسلامی خاطر نشان کرد: کار فرهنگی باید نه تنها در محدوده دانشگاه تأثیرگذار باشد بلکه در اجتماع هم باید اثرات مطلوبی باقی گذارد. دانشگاه و اهالی دانشگاه باید پیک‌ها و سفیران دانش باشند، که متأسفانه پیش از این شاهد این گونه فعالیت های فرهنگی نبودیم اما خدا را شاکرم که در سایه مدیر توانمند فعلی توانستیم این برنامه ها را به اجرا در بیاوریم.

باید نسبت به کتاب سازی در فضای دانشگاه مراقب باشیم

سید عباس صالحی معاون امور فرهنگی با حضور در جلسه معرفی کتاب سال دانشگاه آزاد اسلامی  با اشاره پیوند کتاب با دانشگاه گفت: تولید کتاب و ترویج کتاب در دانشگاه و خصوصا دانشگاه آزاد دو مقوله‌ای است که کتاب و دانشگاه را به یکدیگر پیوند می‌دهد.

او  افزود: در حوزه تولید کتاب در محیط‌های دانشگاهی در سال‌های اخیر پیشرفت‌های ستودنی و قابل توجه داشته‌ایم اما باید نسبت به کتاب‌سازی و تولید شبه کتاب‌ها در فضای دانشگاهی مراقب باشیم. اگر کتاب‌سازی بد است مطمئنا تولید شبه کتاب‌ها با آرم دانشگاهی کار بسیار غلطی است. محیط‌های علمی از جمله دانشگاه آزاد باید مواظب این پدیده باشند و توجه داشته باشند که حفظ استانداردهای جهانی از مهمترین مسایل در حوزه تولید کتاب است.

جایزه کتاب فرهنگی سال دانشگاه آزاد اسلامی (14)

معاون امور فرهنگی با اشاره به کم بودن میزان مطالعه در سطح جامعه عنوان کرد: «اگر‌چه در سال‌های اخیر در تولید کتاب اعم از کتاب‌های علمی و فرهنگی و عمومی پیشرفت‌های خوبی داشته‌ایم اما روند کتابخوانی ما به اندازه تولید کتاب خوب پیشرفت نداشته است.

صالحی با اشاره به کمبود عناوین کتاب برای معرفی کتاب به دانشجویان گفت: در دهه‌های بعد از انقلاب کتاب خوب در حوزه علمی و عمومی کم تولید نشده‌اند اما اینکه چگونه این کتاب‌ها را در معرض دید دانشجویان قرار دهیم، مهم است. ما نیازمند مشاوره‌های کتاب، ویترین‌های دایمی کتاب در دانشگاه‌ها و... در محیط‌های اجتماعی هستیم تا از این طریق به معرفی آثار خوب به دانشجویان بپردازیم. از این محیط‌ها می‌توان برای نمایش کتاب در محیط‌های دانشگاهی استفاده کرد. حیف است که این همه کتاب خوب تولید می‌شود، اما دیده نمی‌شود.

او افزود:کتاب و کتابخوانی حلقه اتصال اجتماعی است. البته باید توجه داشت که حامل‌های کتاب نیز در این حوزه موثر هستند و صرفا مراد ما از کتاب، کتاب کاغذی نیست. اگر می‌خواهیم نهضت کتابخوانی در جامعه پدید آید، کتابی که تمدن سازی اجتماعی کند، دانشجویان باید طلایه‌داران آن باشند.

معاون امور فرهنگی در پایان صحبت‌های خود با اشاره به اهمیت برگزاری هفته‌ی کتاب گفت:‌ «غرض از این هفته‌های کتاب، این است که این هفته‌ها به روزهای مداوم و روزهای اوج تبدیل شوند و امیدواریم که در آینده نزدیک اتفاقات مهمی در این حوزه رخ دهد.
کد خبر: 145370

وب گردی

وب گردی