اسحاق جهانگیری در حاشیه همایش روز ملی اصناف گفت: فساد سیستمی در کشور  گسترده شده و مبارزه با فساد تصمیم راهبردی دولت است؛ بنابراین قوه مجریه برای مقابله با فساد باید یک سیستم نظارتی طراحی کند که البته هیچ تداخلی با عملکرد قوه قضاییه در این راستا نخواهد داشت.


به گزارش ایسکانیوز، معاون اول رئیس جمهور افزود: تیمی 15 نفره از اعضای دولت برای جلوگیری از فساد متمرکز شده است تا آنها را شناسایی کرده و برای رفع نواقص موجود تصمیم گیری کنند.


جهانگیری گفت: یکی از آسیب‌های اصلی مبارزه با فساد برخوردهای شعاری است در حالی که فساد در کشور سیستمی شده است، بنابر این دولت مصمم است که با فساد نه با رویکرد شعاری و حرکت سیاسی بلکه به صورت سیستمی مقابله کند.


وی تصریح کرد: با هماهنگی جدی با قوه قضائیه همه مواردی که منجر به فساد مالی در سیستم اقتصادی کشور شده است در حال پی گیری است که نمونه این پی گیری های در حال انجام  پرونده معروف نفتی فردی است که بیش از 8 تا 9 هزار میلیارد تومان از منابع کشور را در اختیار گرفته است.


وی در ادامه اظهار داشت: درحالیکه وی همچنان در زندان به سر می برد، میان دستگاه های اجرایی کشور و قوه قضاییه همکاری های موثری درحال پی گیری است  تا این منابع از دست فرد مذکور خارج گردد.


جهانگیری در خصوص  تمدید مصوبه تصویب قیمت ها از سوی دولت با تاکید بر این موضوع که: تصویب قیمت در دستور کار دولت نیست و مصوبه ای برای تصویب قیمت از سوی دولت ابلاغ نشده است گفت: دولت هیچ گاه نخواسته است که  به صورت دستوری قیمت ها را پایین نگه دارد  بلکه تنها در مقطعی، از واحدهای تولیدی درخواست کردیم که به دلیل اجرای هدفمندی یارانه ها قیمت‌ها را افزایش ندهند.

کد خبر: 14558

وب گردی

وب گردی