مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر لزوم توسعه و ارتقای جشنواره‌های تئاتری کشور گفت: همه مناطق استان کردستان باید از جشنواره تئاتر خیابانی مریوان بهره‌مند شود.
به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی مرکز هنرهای نمایشی ، حسین طاهری در دومین نشست هم اندیشی برگزاری نهمین دوره جشنواره تئاتر خیابانی مریوان با بیان آنکه این رخداد هنری با گذشت هشت دوره به شکل ملی و بین المللی امروز نیازمند آسیب شناسی همه جانبه است یادآور شد: در این نکته شکی وجود ندارد که جشنواره‌های تئاتری شناخته شده کشور باید کیفیت خود را در حد نام و اعتباری که طی ادوار مختلف به دست آورده‌اند ارتقا دهند.

وی ادامه داد: در این میان اداره کل هنرهای نمایشی در مواجهه با جشنواره‌هایی که در استان‌ها و شهرستان‌های کشور برگزار می‌شوند علاوه بر آنکه خود را مکلف به حمایت راهبردی از این رخدادها می‌داند تاکید دارد تا با توسعه این جشنواره‌ها در سطح استان و شهرستان‌های تابعه عده بیشتری از مخاطبان از آثار و محتوای این رخداد نمایشی بهره‌مند شوند.

طاهری تعامل و پویایی مجموعه مدیریتی و هنرمندان را رمز تسریع طی کردن مسیر توسعه تئاتر در کشور دانست و خاطرنشان کرد: جشنواره‌ای مانند مریوان به سبب بهره بردن از یک مجموعه غنی هنری و مدیریتی بیش از هر زمانی نیازمند حرکت به سمت قله‌های کیفیت و موفقیت در سطح کشور است و بر همین اساس است که تاکید داریم چنین رخدادهایی باید بازتاب دهنده نام واقعی خود در زمینه اجرایی و عملیاتی باشند.

وی کردستان را از فعال‌ترین استان های کشور در زمینه تولیدات هنری از جمله تئاتر دانست و تصریح کرد: این استان به سبب میزبانی از رخدادهای متعدد هنری و به خصوص جشنواره مریوان باید از امکانات دیگر بخش‌های خود برای بهره‌مندی حداکثری مخاطبان از آثار این رخداد بهره ببرد و می توان آثار و بخش های مختلف جشنواره مریوان را در دیگر شهرستان های تابعه استان کردستان اشاعه داد.

در ادامه این نشست حجت الاسلام رحیم جعفری مدیرکل اداره ارشاد استاان کردستان با بیان آنکه نهمین دوره جشنواره تئاتر خیابانی مریوان در حالی قرار است طی سال جاری برگزار شود که نخستین تجربه دو مدیرکل جدید در اداره هنرهای نمایشی ارشاد و اداره کل ارشاد استان در مواجهه با این رخداد به حساب می‌آید گفت: بر همین اساس ما نیز همسو با اداره کل هنرهای نمایشی بر لزوم آسیب شناسی این جشنواره برای برطرف سازی نقاط آسیب و تقویت نقاط قوت آن تاکید داریم.

وی با تاکید بر تقویت نگاه ملی این جشنواره و بهره‌مندی مخاطبان کل استان از جشنواره تئاتر مریوان ادامه داد: خوشبختانه منطقه کردستان و مردمان آن، انسان‌هایی با فرهنگ، نجیب و لبریز از خرده فرهنگ های آیینی و ملی و مذهبی هستند و لازم است تا با تقویت نگاه ملی این جشنواره را به محلی برای معرفی قدرت فرهنگ ایرانی، اسلامی و آیینی خود بدل کنیم.

در این جلسه حسن رونده مدیر هماهنگی امور استان های اداره کل هنرهای نمایشی، شهرام نوشیر مدیر کانون تئاتر خیابانی و مهدی حاجیان مدیر دبیرخانه جشنواره های این اداره کل ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص این رخداد بر لزوم آغاز مسیر آسیب شناسی جشنواره مریوان با هدف ارتقای کیفی آن با نگاه ملی تاکید کردند.

نخستین جلسه هم اندیشی برگزاری نهمین دوره جشنواره تئاتر خیابانی مریوان، 28 اردیبهشت ماه به میزبانی اداره کل ارشاد استان کردستان و با حضور حسین طاهری، حجت الاسلام رحیم جعفری و دیگر دست اندرکاران این رخداد برگزار شده بود.
کد خبر: 14688

وب گردی

وب گردی