تهران- ایسکانیوز: آثار کمال‌الدین قطب، مینیاتوریست شهير ايراني، به درخواست شهرداری پندیک، از روز جمعه 30 آبان، در قالب نمايشگاهي در مرکز فرهنگی پنديك در معرض دید علاقمندان قرار گرفت.

1222

در مركز فرهنگي پندیک ـ از مناطق بزرگ بخش آسيايي کلانشهر استانبول ـ چهل اثر مینیاتور کمال‌الدین قطب، از استادان هنر مینیاتور ایران كه داراي 33 سال سابقه‌ي نگارگری و هنر اسلامی در زمینه‌ي داستان‌های پیامبران، صلح و آفرینش است، به تماشا گذاشته شده است.

1111
در آیین گشایش این نمایشگاه، علاوه بر جواد امینی، سرپرست وابستگی فرهنگی ایران در استانبول تركيه، شماری از مقام‌های محلی نيز حضور داشتند.
تیمور بیلر، از چهره‌های برجسته‌ي هنرهای تجسمی ترکیه و مدرس دانشگاه معماري سینان استانبول، هنگام تماشای این آثار با اشاره به تأثیر عمیق هنر و به ویژه نگارگری ایران در سرزمین آناتولی، گفت: فرهنگ و هنر ایران، ریشه و اصالت بنیان‌های فرهنگی کشورهای منطقه است.
وي با تحسین از آثار به نمایش درآمده در این نمایشگاه، افزود: آثار ایرانی بسیار فاخر و ارزشمند هستند و در این میان مینیاتور در اوج قله قرار دارد. البته اشتراکات فرهنگی ایران و ترکیه همواره عامل استقبال از نمایشگاه‌های هنری ایران در سرزمین آناتولی بوده است.
بنا بر اعلام اين خبر، این نمایشگاه به مدت 10 روز در مرکز هنری شهرداری پندیک، برای بازدید علاقمندان دایر است.
کد خبر: 150005

وب گردی

وب گردی