ایسکانیوز: معاون رئیس‌جمهور عراق اعلام کرد ما بیش از 50 درصد از اراضی تحت تصرف داعش را بازپس گرفتیم و تنها موصل و برخی از مناطق باقی مانده‌اند که از تصرف داعش بیرون بیایند.
به گزارش روزنامه مصری الیوم السابع، «نوری مالکی» معاون رئیس‌جمهور عراق در گفت‌وگویی مطبوعاتی پس از آنکه وارد بیروت پایتخت لبنان شد، گفت: عراق گورستان داعش خواهد بود، زمانی که به نابودی داعش در عراق فکر می‌کنیم باید در مورد پایان دادن به کار این گروه در سوریه نیز بیندیشیم چراکه سوریه و عراق ارتباط تاریخی با یکدیگر دارند و جامعه بین‌الملل باید دست به فعالیت‌های مشترکی برای مبارزه با تروریسم بزند.

مالکی گفت: ارتش نیروهای مردمی و مسئولان در مقابله با داعش و القاعده مشارکت کردند که این مساله نشانگر غیرت عراقی‌ها و اجرای فتوای مرجعیت است.

وی افزود: در مورد مساله حملات ائتلاف نیز باید بگویم که جنگنده‌های ائتلاف می‌توانند دست به حملاتی بزنند اما اراضی را آزاد نمی‌کنند بلکه این نیروهای مردمی و نیروهای عراقی هستند که در میدان جنگ حضور دارند و آنها هستند که اراضی را آزاد می‌کنند.

وی با بیان اینکه ما روابط قدیمی با دولت و مردم لبنان داریم و امیدوارم که بتوانم موانعی را که در مسیر گسترش روابط در زمینه مبارزه با تروریسم قرار دارد، کنار بزنیم افزود: ما می‌خواهیم صفحه جدیدی در روابط خود باز کنیم و درصدد هستیم سیاست درهای باز را نسبت به تمامی جهانیان اجرا کنیم.

قرار است نوری مالکی در جریان این سفر خود با تعدادی از مسوولان لبنانی دیدار و با آنها درخصوص اوضاع کنونی منطقه و تقویت روابط دو جانبه میان لبنان و عراق بحث و گفت‌وگو کند.

 
کد خبر: 155161

وب گردی

وب گردی