حجت الاسلام و المسلمین فاضل میبدی استاد حوزه و دانشگاه معتقد است که سفر آیت الله هاشمی به عربستان سعودی بسیار پرثمر خواهد بود.





حجت الاسلام و المسلمین فاضل میبدی استاد حوزه و دانشگاه معتقد است که سفر آیت الله هاشمی به عربستان سعودی بسیار پرثمر خواهد بود.

فاضل میبدی در خصوص پیشنهاد آیت الله وحید خراسانی برای سفر آیت الله هاشمی به عربستان سعودی به فرهیختگان آنلاین(FDN.ir) گفت: پیشنهاد آیت الله وحید بسیار خردمندانه است، حل مشکل هسته ای و روابط دوجانبه میان ایران و عربستان تنها از دست آقای هاشمی بر می آید، چراکه ایشان نفوذ سیاسی بسیاری در منطقه دارد.

وی گفت: اکنون جنگ سردی میان ایران و عربستان در منطقه در جریان است که به نفع هیچ یک نیست و به دو کشور و کل منطقه ضرر می رساند.

فاضل میبدی افزود: اگر پیشنهاد آیت الله وحید به طور جدی دنبال شود، سفر آقای هاشمی نتایج بسیاری مثبتی در بر خواهد داشت.

وی با اشاره به مسئله هسته ای ایران و کاهش قیمت نفت گفت: عربستان سعودی یکی از کشورهایی است که در دو مسئله پرونده هسته ای و کاهش قیمت نفت حضور موثر دارد، در واقع اگر وزیر نفت عربستان با آقای زنگنه در اوپک همراهی می کرد، قیمت تولید نفت کمتر می شد و متعاقبا قیمت ها افزایش پیدا می کرد.

استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: مشکل داعش و تکفیری ها، از جمله مسائل جدیدی است که ایران و عربستان منافع مشترکی در نابودی و ریشه کن کردن آن دارند. به هر حال، اگر روابط دوجانبه بهبود پیدا کند، جلوی این خطر گرفته می شود.

فاضل میبدی خاطرنشان کرد: آیت الله هاشمی نقش بسیار مثبتی در منطقه می توانند ایفا کنند. با این حال، متاسفانه افرادی در ایران که هیچگونه سابقه سیاسی ندارند سعی در حذف آقای هاشمی از عرصه سیاسی کشور دارند، اما نمی دانند که این اقدام به شدت خسران آور است و به منافع ملی ما ضربه می زند.

وی با بیان اینکه رفت و آمد آیت الله هاشمی تاثیرات بسیاری خواهد داشت، گفت: فعالیت بیشتر آیت الله هاشمی در عرصه سیاسی منجر به حفظ منافع ملی و ترمیم و توسعه روابط با عربستان خواهد بود.

کد خبر: 156255

وب گردی

وب گردی