تهران- ایسکانیوز: بهروز کمال وندی در حاشیه کنفرانس جهان علیه خشونت و افراطی گری در جمع خبرنگاران درخصوص خبرهایی مبنی بر خریداری تجهیزات برای نیروگاه اراک از سوی ایران گفت: این خریداری تجهیزات نقض توافق نیست چرا که آن مسئله ای که درباره اراک توافق شده عدم نصب تجهیزات است که ما چنین اقدامی انجام ندادیم اما اطلاعی از بابت خریداری تجهیزات برای نیروگاه اراک ندارم.

وی درباره مذاکرات هسته ای ایران با 1+5 گفت: از هفته آینده مذاکرات در سطح کارشناسی آغاز می شوند.

کمال وندی درباره بازرسی های آژانس انرژی اتمی بر تاسیسات هسته ای کشورمان گفت: بازرسان مرتب می آیند و می روند و همکاری ما با آژانس در خصوص موضوعات جدیدی است که منوط به نهایی شدن مسائل قدیمی است.

وی درباره نگرانی‌های ناشی از آزمایش انفجار هسته‌ای در مریوان و درخواست های آژانس برای بازدید نیز خاطر نشان کرد: در این خصوص اطلاعات جزئی در دست است و آژانس باید دقیقا خواسته خود را مطرح کند تا ما بتوانیم بازرسان آنها را به مکان مورد نظر برسانیم.  البته در برخی موارد  از آنها خواستیم که اسامی که بنظر آنها ایرانی است را به ما بدهند اما به نظر می آید جعلی باشد و تلفظ های صهیونیستی دارد که ما خواستیم اصل اسامی را ارائه کنند که از انجام این کار ممانعت کردند.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی کشور خاطر نشان کرد: نوع بازرسی ها فرقی نکرده و بر اساس روال قبلی انجام می شود اما آنها درخواست هایی داشتند که ما نپذیرفتیم چرا که ما بازرسی های غیر پادمانی را قبول نداریم.
کد خبر: 162087

وب گردی

وب گردی