ایسکانیوز: همزمان با فرا رسیدن ایام اربعین حسینی، شرکت شهر سالم شهرداری تهران اقدام به ارائه خدمات بهداشتی و درمانی رایگان به زائران عتبات عالیات می کند.
حسن علی غفاری مدیرعامل شرکت شهر سالم با اشاره ارائه خدمات به زائران کربلای معلی در سالروز اربعین حسینی، گفت: شرکت شهر سالم شهرداری تهران نیز که در بخش خدمات بهداشتی و درمانی فعالیت می کند، به منظور ارائه خدمات بهداشتی درمانی به زائران اقدام به برنامه ریزی و اجرای این برنامه ها کرده است.

وی افزود: در همین راستا به منظور اثربخشی مناسب اقدامات و هماهنگی با سایر دستگاه های امدادرسان، جلسات متعددی با سازمان هلال احمر و مرکز فوریت های پزشکی اورژانس کشور صورت گرفت که در نتیجه شرکت شهر سالم در دو بخش داخلی و برون مرزی به ارائه خدمات بهداشتی درمانی با زائران امام حسین (ع) می پردازد.

مدیرعامل شرکت شهر سالم اظهار داشت: در بخش داخلی سه پایگاه فوریت های پزشکی و اورژانس شرکت شهر سالم شهرداری تهران در مرزهای خروجی مهران، شلمچه و چذابه با همکاری مناطق 4 ، 5 و 6 شهرداری تهران برپا شده است که این پایگاه نسبت به ارائه خدمات درمانی رایگان به زائران کربلا اقدام می کنند.

وی خاطرنشان کرد: در هر یک از این پایگاه ها تیم اورژانس شامل پزشک، پرستار و تکنسین اورژانس به همراه آمبولانس های مجهز، مستقر هستند. این پایگاه ها شامل 20 تخت بستری، بخش های اورژانس، داخلی، جراحی سرپایی و داروخانه است که پس از ویزیت و انجام امور درمانی، داروی مورد نیاز زائران نیز به صورت رایگان در اختیار آن ها قرار می گیرد. همچنین در صورت نیاز به انتقال بیماران مراجعه کننده به مراکز بهداشتی درمانی با واحدهای پزشکی و درمانی شهرهای مهران، شلمچه و چذابه و شهرهای مجاور هماهنگی لازم صورت گرفته است.

غفاری با اشاره به آغاز فعالیت بخش برون مرزی همزمان با اعزام تجهیزات و نیروی انسانی، تصریح کرد: پایگاه فوریت های پزشکی علی بن موسی الرضا(ع) به مساحت 300 مترمربع در مسیر شهرهای مقدس نجف و کربلا برپا شده است که شامل 20 تخت بستری، بخش های اورژانس، جراحی سرپایی، داخلی و دو دستگاه آمبولانس مجهز به ICU و CCU است که کادر پزشکی و درمانی این پایگاه در حال ارائه ویزیت و داروی رایگان به زائران هستند.

وی خاطرنشان کرد: در شهر مقدس کربلا و در محل استقرار نیروهای شهرداری تهران نیز پایگاهی در نظر گرفته شده است که شامل کادر پزشکی، پرستاری، بخش های اورژانس، جراحی سرپایی است که با هماهنگی های انجام شده با سازمان هلال احمر در صورت نیاز به انتقال بیماران به مراکز درمانی در کربلا و یا شهرهای مجاور، اقدام شود.

غفاری افزود: در مجموع بیش از ٨٠ نفر کادر پزشکی و پرستاری و 10 نفر نیروی پشتیبانی، از سوی شرکت شهر سالم جهت ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مناطق مرزی مورد اشاره و مسیر شهرهای مقدس نجف به کربلا و در داخل شهر مقدس کربلا اعزام شده و در حال ارائه خدمت می باشند.
کد خبر: 163625

وب گردی

وب گردی