تهران- ایسکانیوز: مرتضی درزی رامندی سفیر کشورمان در اسلوونی، با آقای پیتر گاشپرشیتس وزیر زیرساخت و محیط زیست اسلوونی در لوبلیانا دیدار و پیرامون توسعه مناسبات اقتصادی دو کشور به ویژه تداوم همکاری‌ها در حوزه‌های حمل و نقل، محیط زیست و اجرای طرح‌‌های زیرساختی، گفت و گو و تبادل‌نظر کرد.  سفیر کشورمان با اشاره به برخورداری شرکت‌های ایرانی از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های فنی و مهندسی در حوزه‌های حمل و نقل، راه‌سازی و ساخت سد و نیروگاه، آمادگی کشورمان را به منظور گسترش همکاری ها و تبادل تجربیات و دانش فنی در حوزه های مشترک اعلام کرد.

وی ضمن تشریح سابقه همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران و اسلوونی و همچنین نشست‌های کارشناسی و تخصصی بین دو کشور، بر تداوم رایزنی ها پیرامون توسعه همکاریها در حوزه حمل و نقل هوایی، زمینی، دریایی و فعالیت های بنادر دو کشور تأکید کرد.

پیتر گاشپرشیتس وزیر زیرساخت و محیط زیست اسلوونی نیز با اشاره به زمینه‌های مشترک همکاری بین جمهوری اسلامی ایران و اسلوونی، نسبت به تداوم و تقویت مناسبات و برقراری ارتباط بین شرکتهای زیرساختی اسلوونی و طرف های ایرانی، اعلام آمادگی نمود.

وی به ظرفیت‌های همکاری اسلوونی با شرکت‌های ایرانی در حوزه های حمل و نقل و انرژی اشاره و بر لزوم ایجاد ارتباط و هماهنگی های لازم پیرامون یافتن زمینه‌های جدید همکاری و طرح ها و پروژه‌های مشترک تأکید کرد.  دو طرف همچنین آمادگی خود را به منظور مبادله هیات‌های کارشناسی و برگزاری نشست‌های تخصصی جهت یافتن راه‌های افزایش و تنوع بخشی همکاری‌های فی مابین، مورد تأکید قرار دادند
کد خبر: 164071

وب گردی

وب گردی