یافته های تازه نشان می دهند، افرادی که از سولاریم و سایر روش های متداول برای برنزه کردن پوست استفاده می کنند، در معرض ابتلا به سرطان پوست قرار دارند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از بی بی سی، محققان مدرسه پزشکی کالج دارتموث کالیفرنیا اعلام کردند، اشخاصی که از سولاریوم استفاده می کنند 60 درصد بیشتر از افرادی که چنین نمی کنند، در معرض ابتلا به کارسینوم سلول بازال - نوعی سرطان پوست که آهسته رشد می کند - قرار دارند.

دکتر نانسی رزالت، سرطان شناس مرکز پزشکی رونالد ریگان و استاد کالج دارتموث گفت:" آگاه کردن نوجوانان و جوانان و والدین از خطرات استفاده از سولاریوم و ...  اهمیت بسیار زیادی دارد. "

او با اشاره به مطالعه بلند مدت بر روی بیش از 657 فرد 25 تا 50 ساله آمریکایی که از سولاریوم، نور آفتاب و ... برای برنزه کردن پوست استفاده کرده بودند، افزود:" یافته های ما نشان داد، 30 درصد افرادی که آفتاب گرفته بودند به سرطان مبتلا شد، در حالی که بیش از 60 درصد مبتلایان به سرطان از سولاریوم استفاده کرده بودند. "

کارسینوم سلول بازال، شایع ترین نوع سرطان پوست است و به سایر نقاط بدن متاستاز نمی کند. بر اساس گزارش سال 2012 انجمن سرطان آمریکا، سالانه سه میلیون آمریکایی به این سرطان مبتلا می شوند.
کد خبر: 16432

وب گردی

وب گردی