تهران- ایسکانیوز: نشست رسانه ای سریال پرده نشین عصر دیروز در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد.هومن برق نورد در این برنامه گفت: ای کاش تلویزیون قدر سریال‌هایی که بیننده دارند را بیش‌تر بداند و ادامه بدهد و فقط به 30 قسمت بسنده نکند چرا که تلویزیون می‌تواند نهایت استفاده را از این لحظه‌ها ببرد و بیننده را با خودش آشتی دهد.


به گزارش خبرنگار تلویزیون ایسکانیوز، بهروز شعیبی در این نشست از بازیگران و عوامل سریال پرده‌نشین تشکر کرد و گفت: از بازیگران و عوامل این مجموعه سپاس بی نهایت و ویژه دارم چرا که از همان روز اول که وارد پروژه شدند برای یک کار خوب آمدند ما در این سریال بازیگری نداشتیم که سر سکانس‌ها با هم به مشکل بربخوریم. همچنین جا دارد از آقای علیرضا قربانی به عنوان خواننده تیتراژ این مجموعه تشکر کنم. ما از همان ابتدا خیلی تلاش کردیم که آقای علیرضا قربانی با ما همکاری داشته باشد. تیتراژ سریال پرده‌نشین ماحصل تلاش‌های آقای علیزاده و قربانی بود. که از آن‌ها تشکر می‌کنم.


 نشست خبری سریال پرده نشین


این کارگردان و بازیگر سینما و تلویزیون درباره ملموس تر نشان دادن نقش روحانیت در  این سریال خاطرنشان کرد: از همان روز اول که قصه پرده‌نشین را خواندیم دو مساله را برای خودمان قطعی کردیم. یک پرهیز از شعارزدگی و دوم نشان دادن تصویر واقعی از روحانیون. برهمین اساس در این سریال روحانیون را با همان شکل ساده به دور از بزرگ‌نمایی به تصویر کشیدیم. ضمن این که از همان ابتدای کار با بازیگران قرار گذاشتیم که با صداقت پیش برویم. به همین خاطر بازیگرانی که قرار بود نقش طلاب و روحانیون را بازی کنند از ماه‌ها پیش قبل از تصویربرداری انتخاب شده بودند و حتی چندین سفر به شهر قم داشتند و آموزش می‌دیدند. برای همین سعی کردیم به روحانیون نزدیک شویم و مقابل خطاها را بگیریم.


او هم‌چنین مطرح کرد:‌ تا لحظه آخر مشاوران مذهبی سریال پرده‌نشین با ما همراه بودند و حتی در حال حاضر که قسمت‌های پایانی سریال در مرحله تدوین و صداگذاری است مشاوران مذهبی این سریال هم‌چنان بر کار ما نظارت می‌کنند.


در پی صحبت‌های رضوی، شعیبی درباره انتخاب فرهاد آئیش و هومن برق نورد به عنوان روحانیون این مجموعه توضیح داد: من این تجربه را در فیلم دهلیز هم داشتم بنابراین معتقدم باید همیشه براساس توانایی و محبوبیت بازیگران آن‌ها را انتخاب کرد. آقای آئیش در همان حین که من ایشان را به عنوان روحانی انتخاب کردم مشغول بازی در تئاتر سقراط بودند و برای بازی در این تئاتر محاسن داشتند و چهره ایشان به روحانیت نزدیک شده بود. در خصوص انتخاب آقای برق نورد هم جا دارد بگویم خیلی زودتر به نتیجه رسیدم. این درحالی است که من با آقای برق نورد اصلا کار نکرده بودم اما با توجه به توانایی‌هایی که ایشان دارند مطمئن بودم از عهده نقشش برمی‌آیند.


نشست خبری سریال پرده نشین نشست خبری سریال پرده نشین نشست خبری سریال پرده نشین


وی هم‌چنین درباره انتخاب مهران رجبی به عنوان بازیگر سریال پرده‌نشین اظهار کرد: من با آقای رجبی تجربه کار بازی داشتم و هم به عنوان دستیار کارگردان با ایشان همکاری داشتم. معتقدم مهران رجبی یکی از بازیگران خوب و درجه یک تلویزیون و سینماست چرا که سادگی که وی در لحن بیانش دارد به نظر من منحصر به فرد است. شاید آقای رجبی به عنوان بازیگر به خاطر نگاه منتقدان خیلی از کارها را نپذیرد اما از نظر من ایشان یک بازیگر خوب است. وقتی با مهران رجبی بازی می‌کنی تازه متوجه می‌شوی که با چه بازیگری طرف هستی.


 در ادامه مهران رجبی بازیگر نقش احمدعلی به طنز بیان کرد: زمانی که به پرده‌نشین دعوت شدم قرار دادم را بستم ولی به آقای شعیبی گفتم کم است. هنوز هم حقوقم را کامل نگرفتم. اگر این هفته با من تسویه حساب نکنند داستان را لو نمی‌دهم و نمی‌گویم که بالاخره براتعلی پسرم لباس طلبگی می‌پوشد یا خیر؟ (به طنز)


بهروز شعیبی در بخشی دیگر از این نشست درباره انتخاب ویشکا آسایش به عنوان بازیگر نقش هدی نیز اظهار کرد: خانم آسایش نباید از ما بپرسد چرا من؟ بلکه ما باید از ایشان بپرسیم چرا ما؟


نشست خبری سریال پرده نشین


همچنین مهران رجبی بازیگر نقش احمدعلی در سریال پرده‌نشین به خاطراتی که از این مجموعه داشت اشاره کرد و گفت: به یاد دارم سر صحنه به آقای شعیبی پیشنهاد دادم که اسامی عوامل و بازیگران به خط ثلث نوشته شود که این پیشنهاد تصویب شد اما در دقیقه 90 این اتفاق نیفتاد که آقای شعیبی می‌گفت اسم بهروز شعیبی به گونه‌ای نوشته شود که داریوش مهرجویی خوانده شود.


در ادامه هومن برق نورد  اظهار امیدواری کرد بر این که تلویزیون کارهای خوب را ادامه دهد و گفت: ای کاش تلویزیون قدر سریال‌هایی که بیننده دارند را بیش‌تر بداند و ادامه بدهد و فقط به 30 قسمت بسنده نکند چرا که تلویزیون می‌تواند نهایت استفاده را از این لحظه‌ها ببرد و بیننده را با خودش آشتی دهد.


محمود رضوی تهیه کننده پرده‌نشین نیز درباره استفاده از نام برنامه آفتاب شرقی در سریال پرده‌نشین توضیح داد و تاکید کرد: استفاده از نام این برنامه اصلا از سوی شبکه اول تاکید نشده بود و ما فقط به این دلیل از اسم این برنامه استفاده کردیم که متعلق به شبکه یک بود.


او هم‌چنین درخصوص سختی کار در پرده‌نشین گفت: ما این مجموعه را در بدترین شرایط مالی تلویزیون ساختیم به عنوان مثال آقای رجبی از جمله بازیگرانی است که برای ما شش ماه کار کرد و هنوز یک ماه بیش‌تر حقوق نگرفته است. خدا را شکر همه بازیگران و عوامل نسبت به کار لطف داشتند و همکاری‌شان را تا پایان کار به خوبی ادامه دادند.


 نشست خبری سریال پرده نشیننشست خبری سریال پرده نشین


در ادامه این نشست سید محمود رضوی، تهیه کننده سریال پرده‌نشین درخصوص نقش و تاثیرگذاری مشاوران مذهبی در سریال پرده‌نشین با موضوع روحانیت توضیحاتی را ارائه داد و گفت: قطعا از مشورت‌های مشاوران مذهبی بهره گرفتیم و حضورشان به ما کمک کرد و بحث‌های مربوط به طلبگی به دقت در این مجموعه بررسی شد.


در بخشی دیگر از این نشست هومن برق نورد درخصوص حساسیت‌هایی که برای ایفای نقشش در این مجموعه داشت بیان کرد: تنها حساسیتی که در این مجموعه داشتم سخنرانی‌های پای منبرم بود که همیشه به آقای شعیبی می‌گفتم متن‌ها را از قبل به من بدهید تا خوب باشم.


در این نشست پرسشی از سوی خبرنگاران از بهروز شعیبی مطرح شد که در خصوص آشتی مردم با تلویزیون با تماشای سریال پرده‌نشین بود که وی در این باره گفت: پرده‌نشین حاصل صداقتی بود که همه بازیگران هنگام ایفای نقش و هم‌چنین نویسنده هنگام نگارش متن انجام داد بنابراین اگر پرده‌نشین موفق شد حاصل نتیجه و تلاش یک کار گروهی و جمعی بود که توانست بینندگان را به خود جذب کند.


کارگردان پرده‌نشین در ادامه صحبت‌هایش درخصوص اینکه آیا شخصیت‌های روحانی سریال به چهره‌های شاخص واقعی روحانیون شباهت دارند و براین اساس انتخاب شده‌اند؟ خاطرنشان کرد: به هر حال ما روحانیون و چهره‌های شاخص زیادی در سرزمین‌مان داریم. جا دارد توضیح بدهم که قطعا در زمان نگارش برای شخصیت‌های روحانی هیچ فرد خاصی به طور مشخص درنظر گرفته نشده بود شاید ویژگی برخی روحانیون در سریال پرده‌نشین به شخصیت برخی روحانیون واقعی شباهت داشته باشد اما ما کسی را درنظر نگرفتیم.


نشست خبری سریال پرده نشین نشست خبری سریال پرده نشین


محسن کیایی، بازیگر نقش براتعلی در نشست سریال پرده‌نشین درباره پرداخت این مجموعه به قشر روحانی گفت: خیلی از مردم وقتی مرا بیرون می‌بینند سوال می‌کنند و می‌گویند چرا روحانیون را آنقدر خوب جلوه می‌دهید که در این زمینه متعقدم به هر حال در هر قشری افراد متفاوتی وجود دارند که می‌توان از زاویه‌های مختلف آن‌ها را نگاه کرد.
بهروز شعیبی، درباره استفاده از محیط‌های سنتی و هم‌چنین فضای ایرانی اسلامی در سریال پرده‌نشین توضیحاتی را ارائه داد و گفت: استفاده از این فضاها و محیط‌های سنتی را مدیون مدیرتولید و طراح صحنه این مجموعه هستم که به شدت دلسوزانه کار کردند و با دقت و پیگیری که در کارشان داشتند توانستیم کار خوبی را ارائه دهیم که از بافت زندگی ایرانی اسلامی هم در آن استفاده شود. جا دارد همین‌جا به روح آقای علی حاتمی ادای دین کنم. قبل از این که کار پرده‌نشین را شروع کنم همه کارهای مرحوم علی حاتمی را تماشا کردم و یکی از بهترین مرجع‌های پرده‌نشین علی حاتمی بود که من به آن رجوع کردم.


نشست خبری سریال پرده نشین نشست خبری سریال پرده نشین


او در همین زمینه عنوان کرد: استفاده از زیبایی‌شنایی و بافت‌های تاریخی همیشه در کارهای علی حاتمی دیده می‌شد. این درحالی است که در سریال‌های ماهواره‌یی ما می‌بینیم که فضاهای معماری کشورشان را مدام به رخ می‌کشند اما ما در مقابل که فضای غنی‌ای داریم هیچ وقت از آن استفاده نمی‌کنیم که تنها دلیل این اتفاق فقط سهل‌انگاری است. در این زمینه جا دارد بگویم اگر همکار و دوستی مثل آقای رضوی در کنارم نبود امکان نداشت بتوانم کار را خوب پیش ببرم.


در ادامه این نشست شعیبی بنابه درخواست یکی از خبرنگاران درباره استفاده از لوکیشنی با عنوان گلشن‌آباد و حاشیه‌هایی که ممکن بود بعضا به وجود بیاید توضیح داد و گفت: طبیعتا وقتی صحبت از یک مکان واقعی در سریال می‌شود مردم آن منطقه همیشه گوش‌شان را تیز می‌کنند و شاید به آن ها بربخورد که راجع به منطقه آن‌ها چیزی بگوییم بنابراین مردم گلشن‌آباد در منطقه‌ای هستند که خودمان آن‌جا را ساختیم و حضور فیزیکی ندارند.


در بخش دیگر از این نشست هومن برق نورد درخصوص حضورش در کارهای جدی تلویزیون و همچنین سریال‌های طنزی که تاکنون داشته اظهار کرد:‌ تعداد نقش‌های جدی من خیلی بیش‌تر از نقش‌های طنزم است. به عنوان مثال فیلم ملکه، آرایش غلیظ، کیفر و هم‌چنین سریال‌هایی چون زمانه،‌ در مسیر زاینده‌رود و ... از جمله کارهای جدی من در بازیگری است. نقش‌های طنز معمولا به این دلیل بیش‌تر دیده می‌شوند که در ایام ماه رمضان و نوروز پخش می‌شوند بنابراین من به عنوان یک بازیگر از این اتفاق وحشت ندارم که ژانر کاری‌ام تغییر کند چرا که اصولا با کارگردان‌هایی همکاری می‌کنم که دانشش را دارند.


کد خبر: 167458

وب گردی

وب گردی