ایسکانیوز: سهیلا جورکش دانشجوی رشته حقوق یکی از قربانیان اسیدپاشی های زنجیره ای اصفهان است که 9 مهرماه در خیابان بزرگمهر اصفهان دچار حادثه شد و در حال حاضر در بیمارستان فارابی تهران بستری است. به تازگی خبری منتشرشده است که حدود 100 نفر در رابطه با اسیدپاشی های اصفهان دستگیر شده اند خبرنگار ایسکانیوز با پدر سهیلا مصاحبه ای کوتاه جهت اطلاع از آخرین وضعیت جسمی و قضایی پرونده او انجام داد.
در بی خبری کامل هستیم
آقای جورکش در مورد وضعیت پرونده دخترش بیان من تنها از رسانه های خارجی شنیدم که چند نفر دستگیر شده اند اما هیچ گونه اطلاعاتی از جانب هیچ دستگاه و نهادی به ما ارائه نشده است و در بی خبری کامل به سر می بریم.
نزدیک بود به کما رود
او در مورد وضعیت جسمی و روحی سهیلا گفت: متاسفانه دیروز سهیلا دچار افت فشار شد به گونه ای که نزدیک بود به کما رود و با تلاش تیم پزشکی اکنون وضعیت بهتری دارد. جورکش علت این حادثه را اثرات جانبی عمل های صورت گرفته روی سهیلا اعلام کرد و در خصوص روحیه سهیلا نیز گفت: در حال حاضر اعصابش بهم ریخته است و نگران وضعیت چشمانش است. این که پزشکان چه درمانی برای بهبود وضعیت او دارند و آیا به خارج از کشور اعزام می شود یا خیر.
پدر این قربانی اسیدپاشی خاطر نشان کرد تاکنون 8 مرتبه چشمان سهیلا توسط پزشکان جراحی شده است و در حال حاضر عمل رگ رسانی به چشم چپ او موفقیت امیز بوده است اما باید تا 6 ماه دیگر چشمانش بسته باشد تا نتیجه نهایی عمل مشخص شود.
سهیلا در انتظار دریافت لباس مخصوص سوختگی
جورکش افزود: در مجموع دخترش 14 عمل گراف به خاطر سوختگی های بدنش شده است و هم اکنون منتظر دریافت لباس سوختگی هستند که دو هفته قبل از سوی پزشکان بیمارستان دکتر چمران تجویز شده اما هنوز این لباس را دریافت نکرده اند . این لباس باید به مدت یک سال توسط سهیلا جهت بهبود سوختگی های بدنش پوشیده شود.
به گفته پدر سهیلا، هم اکنون از کرم های AD برای بهبود زخم های حاصل از سوختگی در درمان این قربانی اسیدپاشی استفاده می شود اما پوشیدن لباس برای ترمیم زخم ها و سوختگی ها لازم است.
جورکش ضمن تشکر از دکتر قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت خواستار رسیدگی بیشتر به وضعیت این قربانی شد و گفت: پیشنهادهایی ازسوی کشورها و اشخاص مختلف برای اعزام سهیلا به خارج از کشور به او شده اما من با توجه به قول های مساعدی که دکتر هاشمی دادند هنوز مبادرت به این کار نکرده ام و امیدوارم که اگر نیاز به اعزام به خارج از کشور است زودتر به ما اطلاع دهند.
پدر سهیلا تاکید کرد: بخشی از نگرانی های ما در مورد عمل های زیبایی اوست که فعلا به ما اعلام کرده اند تا یک سال در این زمینه نمی شود فعالیتی انجام داد.
او پیشتر در مصاحبه با سایت بیدارزنی گفته بود: باید یک عزم ملی ایجاد شود که جلوی این‌گونه اتفاقات گرفته شود. تکرار این‌گونه اتفاق‌ها قابل‌تحمل نیست. من از مقامات بالا و حتی رهبری خواهش می‌کنم که به‌شدت پیگیر این موضوع باشند چراکه این فرد همه ما را به ریشخند گرفته و امنیت جامعه را مخدوش کرده است. در این قضیه فقط موضوع سهیلا مطرح نیست بلکه بحث امنیت جامعه است.
کد خبر: 167730

وب گردی

وب گردی