15_12_2014_karen

تهران-ایسکانیوز؛پلاس+/ ماه های اخیر شاهد اتفاقات تکان دهنده ای در برخی از مدارس کشور بوده ایم. اتفاقاتی که موجب شد تا دانش آموزی به وسیله ضرب و شتم معلم، دست خود را از دست بدهد و هچنین معلمی که به وسیله ی شاگردش جان خود را از دست داد. این مسائل صرفا میان معلم و دانش آموز رخ نمی هد بلکه خبرها حاکی از این است که برخی از دانش آموزان در مدارس هم شاگردیان خود را مورد اصابت چاقو قرار می دهند که چنین مسائلی به شدت تکان دهنده و دور از ارزش های فرهنگی کشور است. حال در این میان ما به سراغ نمایندگان مجلس رفته ایم تا چرایی این اتفاقات و چگونگی رسیدگی به آن ها را جویا شویم. کارن خانلری عضو کمیسیون آموزش و تحقیق مجلس با بیان اینکه وزرات امور آموزش و پرورش هر چه زودتر باید به این مسائل رسیدگی کند، عنوان کرد: شنیدن چنین خبرهایی واقعا ناراحت کننده است چرا که مدرسه مهد آموزش علم و فرهنگ است، بنابراین جایی برای اینطور اعمال نه تنها ندارد بلکه معلمان هم باید از طریق آموزش های خود به دانش آموزان بیاوزند تا با چنین خشونت هایی در جامعه مبارزه کنند، نه آنکه خودشان سردمدار اعمال زشت باشند. به عقیده ی بنده وزرات امور آموزش و پرورش هر چه زودتر باید به این مسائل رسیدگی کند.

او در ادامه افزود: از چنین مسئله ای نباید به سادگی گذر کرد و باید به شکلی جدی آن را دنبال و مورد پیگیری قرار داد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیق، چنین اعمالی را غیر انسانی دانست و در اینباره گفت: معلمی که شاگرد خود را به شکلی بی رحمانه مورد اصابت قرار می دهد قطعا نباید نامش را معلم گذاشت و به عقیده ی بنده و بی برو برگشت حتما باید در جلوی دادگاه حاضر شود و مورد محاکمه قررا بگیرد.

او در ادامه افزود: شاگرانی هم که دست به این اعمال زشت و غیر انسانی می زنند و هم شاگردیان و معلم خود را مورد اصابت قرار می دهند، بی شک باید محاکمه شوند. به هر طریق این ماجرای ناراحت کننده هر چه زودتر باید مورد بررسی قرار گیرد و به شکلی قانونی با آن برخورد شود.

 
کد خبر: 169634

وب گردی

وب گردی