n00005454-b

تهران-ایسکانیوز؛پلاس+/ متاسفانه در چند وقت اخیر ما شاهد اتفاقات تکان دهنده ای در برخی از مدارس کشور بوده ایم. اتفاقاتی که موجب شد تا دانش آموزی به وسیله ضرب و شتم معلم، دست خود را از دست بدهد و هچنین معلمی که به وسیله ی شاگردش جان خود را از دست داد. این مسائل صرفا میان معلم و دانش آموز رخ نمی هد بلکه خبرها حاکی از این است که برخی از دانش آموزان در مدارس هم شاگردیان خود را مورد اصابت چاقو قرار می دهند که چنین مسائلی به شدت تکان دهنده و دور از ارزش های فرهنگی کشور است. حال در این میان ما به سراغ نمایندگان مجلس رفته ایم تا چرایی این اتفاقات و چگونگی رسیدگی به آن ها را جویا شویم. مفید کیائی نژاد عضوکمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه، قوه قضاییه این مسئله را ساده گرفته است، عنوان کرد: متاسفانه امروزه شاهد چنین اتفاقاتی در مدارس هستیم که قوه ی قضاییه باید به شکل جدی سریع این مسئله را مورد بررسی قرار دهد البته نه تنها در مدارس بلکه در تمامی موارد مانند زورگیری در روز روشن، که تمامی اینها نشات گرفته از اقدامات نه چندان خوب قوه ی قضاییه است.

او در ادامه افزود: هم اکنون ما از قوه ی قضاییه به شدت توقع داریم تا این مسئله را مورد پوشش قرار دهد و با مجرمین به شکلی سخت برخورد کنند. در حقیقت زمانی که حکم چنین فردی صرفا جریمه و چند ماه زندان باشد، مشخص است که فرد باکی از اقدام اینگونه اعمال ندارد و مجددا آن را تکرار می کند. بنابراین قوه قضاییه باید به شکلی سفت و محکم تر با این مسئله برخورد کند.

عضم کمیسیون فرهنگی مجلس، با بیان اینکه برخی افراد فقط عنوان معلمی دارند و از رسالت آن بی خبرند، اظهار کرد: معلمی که با شاگرد خود چنین برخوردی می کند قطعا معلم نیست و صرفا یک عنوان دارد که این مسئله هم از گزینش های ضعیف نشات می گیرد. متاسفانه بارها شاهد بودم که فردی در گزینش ها حتی رد شده است اما با فشارهایی که از بالا آمده است، مجبور شدند آن فرد را که ابدا صلاحیت ندارد، پذیرش کنند.

او در ادامه افزود: پذیرش ها باید در هر مواردی جدی تر باشد، چرا که آن فرد معلم فرزندان ما است و اینروزها ما نگران دانش آموزان و فرزندان خود هستیم. بنابراین نمی توانیم از این مسائل به سادگی عبور کنیم.
کد خبر: 169755

وب گردی

وب گردی