تهران – ایسکانیوز: همایش آشنایی با راهکارهای ورود به صنعت نفت با حضور اساتید و دانشجویان مهندسی نفت واحد علوم و تحقیقات و به همت انجمن مهندسی نفت در این واحد دانشگاهی برگزار شد.

منصور دفتریان، قائم مقام انجمن نفت ایران، در همایش راهکارهای ورود به صنعت نفت در این واحد دانشگاهی با تاکید بر لزوم گسترش ارتباط دانشگاه با صنعت، گفت: ارتباط دانشجویان با مسوولان کشور، موجب جهت دهی به فعالیت های پژوهشی دانشگاهیان به منظور انجام اقدامات اجرایی در مورد مسایل روز جامعه می شود.

او با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره لزوم توجه به اقتصاد مقاومتی در کشور، تصریح کرد: با توجه به مشکلاتی که اعمال تحریم ها بر اقتصاد کشور تحمیل کرده است ، شناخت و بهره گیری از توانمندی ها فارغ از اتکا به درآمدها نفتی، اهمیت می یابد.

دفتریان رسالت انجمن های علمی را شناسایی مشکلات و ارایه راهبرد به مسوولان کشور دانست و ادامه داد: انجمن های مهندسی نفت و گاز با توجه به غیردولتی بودن در قید وبند تحریم ها نیستند و می توانند با متخصصین برتر دنیا همکاری نزدیک داشته باشند. وی از ایجاد شاخه دانشجویی در انجمن مهندسی نفت ایران در واحد علوم و تحقیقات خبر داد و ابراز امیدواری کرد: دانشجویان می توانند با انجام پروژه های مشترک با صنایع و نیز هم اندیشی با مسوولان کشور در حل عالمانه مشکلات و اصلاح اقتصاد و سیاست کشور موثر باشند.

مهندس سجاد مظفری مسوول انجمن نفت واحد علوم و تحقیقات، در این مراسم ، فعالیت های این انجمن را در چهار بخش طبقه بندی کرد و گفت: برقراری ارتباط با صنایع کشور از طریق انجام پروژه های مشترک و گذراندن دوره های کارآموزی در آنها مهم ترین برنامه انجمن نفت واحد علوم و تحقیقات است.
او به برگزاری دوره های آموزشی به منظور ارتقاء سطح علمی دانشجویان اشاره کرد و تصریح کرد: برگزاری اردوهای آموزشی و بازدیدها علمی و پژوهشی و نیز انتشار نشریات علمی و تخصصی از دیگر برنامه های انجمن علمی مهندسی نفت واحد علوم و تحقیقات به شمار می رود.
گفتنی است، در حاشیه این مراسم، قرعه کشی بازدید رایگان دانشجویان از مراکز نفتی جنوب کشور برگزار شد
کد خبر: 170989

وب گردی

وب گردی