105523_158

تهران-ایسکانیوز،پلاس+/مدتی است که با تراکت هایی  درب منزل خود روبرو می شویم که روی آن ها آمده است ازدواج و همسریابی، در حقیقت افراد بدون شناخت از یکدیگر به آن محل می روند تا ببینند که آیا شرایط ازدواج با یکدیگر را ارند و یا خیر. در این میان ما به سراغ نمایندگان مجلس رفته ایم تا از آنها جویا شویم که آیا این اقدام به لحاظ علمی درست است و یا خیر.  محمد حسن آصفری عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه، یکی از بحث هایی که امروزه کشور ما را تهدید می کند بالا رفتن سن ازدواج است، عنوان کرد: در حقیقت اگر دولت و مجلس از این مسئله غفل شوند قطعا در آینده ما با آسیب اجتماعی جدی مواجه می شویم چرا که این مسئله به شدت تهید آمیز است.

او در ادامه افزود: برای رسیدگی به بحث ازدواج میان جوانان تنها حرکت های فرهنگی جوابگو نیستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی، به کاری مسائل اقتصادی را در امر ازدواج مهم دانست و در این باره گفت: ما نباید توقع داشته باشیم که با بحث های فرهنگی صرفا مسائل برطرف شود بلکه اقتصاد در این امر بسیار مهم است و عدم شغل و مسکن در میان جوانان بیاد می کند و از این رو نمی توانند به راحتی ازدواج کنند. در حقیقت ما برای جوانان باید امتیازاتی را قائل شویم.

آصفری با بیان اینکه، تمام وزراتخانه ها باید در امر ازدواج میان جوانان دخیل باشد، عنوان کرد: وزارتخانه ها باید فضایی را برای جوانان ایجاد کنند تا بدون دغدغه به امر ازدواج فکر کنند، متاسفانه امروزه وزارت ورزش و جوانان از مسئله ی ازدواج غافل مانده است و تماما به بحث ورزش می پردازد، که این مسئله درست نیست.

او در ادامه افزود: 80 درصد از کسانی که موافق با اینطور تراکت ها هستند، هدفشان خیر نیست بلکه به فکر سودجویی هستند  در حقیقت در حال حاضر دولت توانایی پرداخت وام را برای جوانان دارد و باید با برنامه ریزی این کار را انجام بدهد

 
کد خبر: 171118

وب گردی

وب گردی