پیشنهاد مجلس برای افزایش یارانه اقشار ضعیف

تهران-ایسکانیوز: نماینده مردم تهران در مجلس نهم شورای اسلامی از ارائه طرح های پیشنهادی مجلس برای اجرای قانون هدفمندی یارانه ها در لایحه بودجه 94 خبر داد و گفت: مجلس در زمان بررسی لایحه بودجه پیشنهادات متعددی را برای اجرای فازهای بعدی قانون هدفمندی یارانه ها در سال آینده ارائه می کند.

حسین طلا در گفتگو با خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز تاکید کرد: یکی از پیشنهادات مجلس، افزایش دو برابری یارانه نقدی به اقشار ضعیف جامعه است که توان پرداخت هزینه های جاری زندگی و افزایش قیمت گاز، آب و برق و ... را ندارند.

وی در خصوص واگذاری ماموریت حذف یارانه بگیران مرفه به استانداری ها در لایحه بودجه 94 اظهار داشت: در بودجه سال جاری نیز قرار بود 10 درصد از اقشار متمول که وام های میلیاردی می گیرند و نیازی به یارانه ندارند، از لیست یارانه بگیران حذف شوند، اما این اتفاق نیفتاد.

به گفته طلا، با حذف همین 10 درصد، فقط در استان تهران 700 میلیارد تومان ماهانه در حساب درآمدهای حاصل از هدفمندی یارانه ها ذخیره می شد. این در حالیست که کل پولی که امسال و سال گذشته بابت عمران و آبادانی 41 شهر و 815 روستا به تهران اختصاص داد شد 78 میلیارد تومان بود.

این نماینده مجلس اذعان داشت: دولت به این قسمت از قانون بودجه عمل نکرد و وقتی این قسمت عمل نمی شود، در بعضی بخش ها از لحاظ مالی دچار مذیقه می شود. امسال هم برای سال آینده حذف مرفهین از لیست یارانه بگیران دیده شده و توسط استانداری ها باید انجام شود.

وی در خصوص سازوکار اجرای ماموریت دولت توسط استانداری ها توضیح داد: استانداری ها این امکان را دارند، زیرا در مجموعه بانک ها نظارت داشته و از طریق سازمان تامین اجتماعی و .. بدون تحقیق و تفحص می توانند افراد پردرآمد را که نیاز به یارانه ندارند، شناسایی کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم شورای اسلامی تاکید کرد: نمی توان پذیرفت که خانواده ای به شدت در مضیقه باشد و افرادی درآمدهای میلیاردی داشته باشند و هر دو گروه نیز یارانه بگیرند.
کد خبر: 172222

وب گردی

وب گردی