تهران- ایسکانیوز: جواد انصافی با نمایش «از عید نوروز چه می دانید؟» سال جدید به تالار هنر می آید.


انصافی در گفت و گو با خبرنگار تئاتر ایسکانیوز، توضیح داد: پژوهشی درباره چهارشنبه سوری انجام داده ام که به زودی برای چاپ آماده می شود. نمایشی نیز براساس این آیین 6 سال پیش در چند فرهنگسرا به صحنه برده ام. کتاب به ضمیمه این نمایشنامه منتشر خواهد شد.


 وی با بیان این که در «چهارشنبه سوری» یکسری مراسم وجود دارد که درباره آن گفته نشده، افزود: این مراسم از سه هزار سال پیش اجرا می شده. در این کتاب ده ها آیین چهارشنبه سوری با برداشت جدید بررسی علمی شده است. تحقیقات کتاب نیز میدانی و کتابخانه ای است.


این بازیگر از اجرای نمایش «از عید نوروز چه می دانید؟» خبر داد و افزود: در این کار به کودکان و نوجوانان آموزش داده می شود که آیین های ایرانی دارای پشتوانه علمی هستند. در این نمایش موزیکال به تمام آداب و رسوم عید، جزییات سفره هفت سین و خانه تکانی پرداخته خواهد شد.


 انصافی از اجرای حرکات فولکلور در این نمایش گفت و اظهار داشت: طراح حرکت حامد نصرآبادیان است. مخاطبان با حرکاتی که ریشه ایرانی دارند در نمایش «از عید نوروز چه می دانید؟» آشنا می شوند. تعلیم این رقص و حرکت سه ماه وقت برده است.


 جواد انصافی، احمد آهسته، رضا معراجی، امیرمحمد انصافی، امیرحسین انصافی، محمدرضا لواسانی، ندا نوروزی، نیلوفر سیاری، تینا نوروزی و فرشته اعظمی بازیگران نمایش «از عید نوروز چه می دانید؟» هستند که فروردین سال آینده در تالار هنر اجرا خواهد شد.


 آهنگساز نمایش امیرحسین انصافی است و حسن مصطفاپور و رامین عبدالهی او را  همراهی می کنند.


 فروغ یزدان عاشوری عروسک ساز، عروسک گردان، طراح صحنه و لباس و فرهاد ساسان پور طراح دکور نمایش هستند.


 کتاب «نوید بهار و نمایش نوروز و پیروز» نوشته انصافی از سوی انتشارات مسیر دانشگاه منتشر شده که بخش نخست آن پژوهش است و بخش دوم حاوی دو نمایشنامه. نمایشنامه «نوروز و پیروز» از این کتاب سال 1391 در سالن سنگلج اجرا شده است.


کد خبر: 178800

وب گردی

وب گردی