ایسکانیوز- دین و اندیشه: سروش دباغ از چاپ کتاب جدید خود خبر داد. این کتاب، ترجمه و شرحی است از «رساله منطقی-فلسفی» ویتگنشتاین که توسط نشر هرمس به چاپ رسیده است و به زوردی در بازار نشر توزیع می شود. ترجمه و شرح «رساله منطقی-فلسفی» ویتگنشتاین، سومین اثری است که از این محقق و روشنفکر جوان درباره فلسفه ویتگنشتاین منتشر شده است. در این باب پیش از این کتاب های «سکوت و معنا» و « زبان و تصویر جهان» از او به چاپ رسیده بود.


کتاب ویتگنتاین دباغ


سروش دباغ درباره این کتاب در صفحه فیسبوک خود نوشت: نگارش شرح «رساله منطقی- فلسفی» که حدودا یکسال و نیم به درازا انجامید، تجربه دراز آهنگِ دل انگیزی بود؛ در آن مدت 2 بار برای ارائۀ مقاله در کنفرانس سالانۀ ویتگنشتاین به اتریش سفرکردم و با ویتگنشتاین پژوهانِ برجستۀ اروپایی و آمریکایی دیدار و گفتگو کردم و از مباحث ارائه شده در کنفرانس بسیار آموختم. همچنین، برای نگارش این شرح به زبان فارسی، به منابع متعددی که در این باب به زبان انگلیسی در دهه های اخیر نوشته شده، مراجعه کردم.


خرسندم که در بهار سال 93، « در سپهر سپهری» منتشر شد و در زمستان 93، ترجمه و شرح «رساله منطقی- فلسفی». اولی با نام سهراب سپهری گره خورده و دومی با نام لودویگ ویتگنشتاین؛ دو شخصیتی که برایم بسیار عزیزند و سالهاست با آنها زندگی می کنم و از ایشان آموخته و در هوا و فضایشان دم زده ام....

کد خبر: 180729

وب گردی

وب گردی