img_3677

ایسکانیوز؛پلاس+/حسن روحانی رییس جمهوری چندی پیش گفت : هتل های ما که در سال ۹۱ همه خالی بود و ۹۲ تا حدی رونق یافت در سال ۹۳ هیچ هتل قابل ذکری در سراسر کشور و بخصوص در مناطق گردشگری نه در زمستان بلکه تا تابستان سال آینده پر شده اند.
خسروایرانپور رئیس اتحادیه هتلداران, با بیان اینکه هتل ها تقریبا پر است گفت : اینکه هتل ها در حال حاضر برای تعطیلات نوروزی پر است به هیچ عنوانی دور از ذهن نیست چرا که تعداد گردشگران در نوروز افزایش می یابد. از سوی دیگر متاسفانه کشور با کمبود هتل روبرو است. در حقیقت به طور مثال ما هر سال در نوروز با 6 ملیون گردشگر آن هم فقط در استان مازنداران روبرو هستیم در صورتی که تعداد تخت های هتل های این استان فقط 22هزار تخت است.

او در ادامه افزود: شاید هتل ها صد در صد پر نباشد اما می توانم به صراحت بگویم که در حال حاضر هتل ها تا حد قابل قبولی پذیرای مسافران و گردشگران هستند.

رئیس اتحادیه ی هتلداران تنها 19 هتل را با کیفیت هتل های 5 ستاره دانست و در این باره گفت: تمامی هتل های ما 1- 2 یا 3 ستاره هستند و ما فقط 19 هتل 5 ستاره در کشور داریم. او همچنین درباره ی قیمت هتل های 3 ستاره افزود: قیمت ها مناسب است و اگر افراد بخواهند در هتل 3 ستاره اقامت داشته باشند به راحتی می توانند هتل مناسبی را بیایند.

او در ادامه افزود: متاسفانه مردم در فصل های گوناگون سفر نمی کنند. اغلب سفرها در تعطیلات نوروزی صورت می گیرد که عواقبی هم به دنبال دارد. ماندن در ترافیک های طولانی و شلوغی شهرها و همچنین قیمت هتل ها در این دوران نسبت به فصل های دیگر بالا تر است. در حقیقت مردم باید بدانند که پس از تعطیلات نورروزی هر سال تقریبا قیمت هتل ها 50درصد کاهش می یابد.

خسرو ایرانپور با بیان اینکه متاسفانه ما هتلداران با رقابت های ناعادلانه ای همواره روبرو هستیم، عنوان کرد: در این زمینه ما مشکلات فراوانی داریم که یکی از مهمترین آنها رقابت های ناعادلانه است. به طور مثال تعداد تخت های غیر رسمی چند برابر تخت های رسمی هستند و در روزهای غیر تعطیل هم قیمتشان تغییر نمی کند و این مسئله به هتلداران لطمه ی جدی وارد می کند که به عقیده بنده, مکان های غیررسمی باید حذف شوند. از سوی دیگر زمانی که هتل نیاز به ترمیم دارد سازمان هتلداری باید او را مورد حمایت قرار دهد و وامی را برای آن هتل در نظر بگیریم.
کد خبر: 180782

وب گردی

وب گردی