ایسکانیوز: رییس کل سازمان نظام پزشکی با اشاره به دیدگاه نظام پزشکی در زمینه سریال «اتاق عمل» ساخته مهران مدیری، گفت: ساخت سریال های طنز کارشناسی نشده به توریسم درمانی ضربه می زند.دکتر«علیرضا زالی» افزود: مخالف طنز فاخر نیستیم اما باید شان جامعه پزشکی نیز رعایت شود، به هر حال پزشکی ایران در دنیا به خصوص در منطقه، در جایگاه ویژه ای است و نامه ای که درباره این سریال به مسوولان رسانه ملی نوشته شد، براساس درخواست انجمن های علمی و پزشکی بود.

وی با تاکید بر اینکه اینگونه فیلم ها و سریال ها نباید جایگاه پزشکی کشور را تحت الشعاع قرار دهد، افزود: ساخت سریال هایی که بدون مشورت و کارشناسی نظام پزشکی و جامعه پزشکی ساخته می شود، می تواند به توریسم سلامت ایران ضربه بزند، اما سازمان نظام پزشکی آمادگی خود را جهت مشورت و کار کارشناسی، برای ساخت چنین سریال های طنزی اعلام می کند.

وی با ارج نهادن به تولیدات مهران مدیری ادامه داد: هنوز درباره نامه ای که در خصوص این فیلم به رسانه ملی نوشتیم، پاسخی دریافت نکرده و تاکنون نیز با مهران مدیری درباره سناریوی این سریال، دیدار و صحبتی نداشتم.

رییس کل سازمان نظام پزشکی کشور در بخش دیگری از سخنان خود درباره معضل «ویزیت دوم» بیماران نیز گفت: متاسفانه در کشور یک متدولوژی مشخصی در این باره وجود ندارد، بنابراین در دنیا طبقه بندی و استانداردسازی برای چنین ویزیت هایی متفاوت است، بطوریکه در کشورهای دیگر 9 ویزیت متفاوت اما در کشور ما همان یک تعریف نسخه وجود دارد.

زالی با بیان اینکه دریافت هزینه برای ویزیت دوم بلامانع است اما برای مشاهده یک آزمایش صرف نباید گرفته شود، ادامه داد: در اصلاح کتاب ارزش نسبی خدمات سلامت به این مهم پرداخته شده است، اما زمانی این مشکل هم برای بیمار و هم برای پزشک رفع می شود، که رابطه مالی میان بیمار و پزشک برداشته شود و این مساله منوط به حمایت بیشتر بیمه ها است.

وی با تاکید بر تفکیک ویزیت ها در کشور براساس استاندارسازی علمی، گفت: بیمه ها باید در این زمینه ورود کرده و مکانیزم و متدولوژی کنونی را که بسیار قدیمی و دارای اختلاف سلیقه بسیار است، اصلاح کنند.
کد خبر: 180814

وب گردی

وب گردی