تهران-ایسکانیوز: نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی درباره طرح انسداد مرزها برای پیشگیری از درگیری های تروریستی گفت: متاسفانه کار جدی صورت نگرفته است و قرار بود دولت بودجه بیشتری را برای عملیاتی کردن این طرح در سال 94 اختصاص دهد.

سید باقر حسینی در گفتگو با ایسکا با اشاره به حادثه اخیر تروریستی در شهرستان سرباز که منجر به شهادت یک معلم و دو تن دیگر از هموطنان شد، اظهار داشت: این چهارمین معلمی است که در یک عملیات تروریستی بی گناه کشته می شود، درگیری ها اغلب باید میان نیروهای امنیتی دریک عملیات نه یک درگیری خیابانی باشد.

وی درباره طرح انسداد مرزها برای پیشگیری از درگیری های تروریستی گفت: وزارت کشور اقداماتی را انجام می دهد اما کار مفیدی تاکنون انجام نشده است. عملیاتی کردن این طرح بستگی به بودجه وزارت کشور دارد.  مصوبه ای که در سال گذشته مقرر شد اندک بود. قرار بود دولت بودجه بیشتری را برای عملیاتی کردن این طرح در سال 94 اختصاص دهد.

نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی افزود: دستگیری عاملان درگیری های تروریستی کار ساده ای است اما نمی دانم چه دلیلی دارد که هنوز اقدام مفیدی انجام نمی گیرد. دلیل آن هم عدم جدیت در کار است.

حسینی با بیان اینکه مهمترین مشکل در درگیری های تروریستی تردد این عوامل به آن سوی مرز است، تصریح کرد: اولین و مهمترین کار در مقابله با این عوامل و دستگیری آن ها جلوگیری از تردد آن ها به مرز است. متاسفانه این عاملان پس از انجام عملیات به سرعت وارد خاک پاکستان می شوند.

گفتنی است؛ پیش از این سردار اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی تنها راه مقابله با تروریست‌ها را که ‌گاها خسارات و تلفاتی به مرزبانان کشورمان وارد می‌کنند ـ بستن کامل مرزهای شرقی خواند. اما وزارت کشور این طرح را نیازمند بودجه بیشتری دانست، سردار مویدی قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ریاست جمهوری هم از اختصاص 850 میلیارد ریال به منظور انسداد مرزهای کشور خبر داده و گفته است: دیگر سازمان های دخیل در امر مبارزه با مواد مخدر نیز بودجه ای را به این امر اختصاص خواهند داد.

 

 

 
کد خبر: 181117

وب گردی

وب گردی