تهران-ایسکانیوز: هفتمین شماره ماهنامه «سرآمد» همچنان با محوریت نخبگان و با مطالب متنوع پا به عرصه نشریات دی ماه گذاشت.

ماهنامه خبری، علمی، آموزشی، تحلیلی «سرآمد» به همت بنیاد ملی نخبگان پا بر پله بالاتر گذاشت و به عدد خوش یمن «هفت» رسید. از آنجا که این روزها انتشار یک رسانه تخصصی در قالب کاغذی، با مشکلات بسیاری همراه است و نظم انتشارش بر مدار بی نظمی است، این ماهنامه منظم الانتشار، حالا دیگر جایش را در میان نشریات جدی و مخاطب دار کشور باز کرده است.

شماره هفتم «سرآمد» نگاه ویژه ای به پدیده تازه معرفی شده «استارتاپ ویکند» دارد و عنوان آن را گذاشته است: «این کسب و کار وسوسه انگیز. اما سرمقاله این شماره اش را اختصاص داده است به مردی که داعش را له کرد. همه می شناسندش؛ سردار «قاسم سلیمانی» که این روزها همه جای دنیا درباره اش حرف می زنند. پرویز کرمی سردبیر «سرآمد» با تیتر «چند سر و گردن بالاتر از زندگی روزمره» به نخبگی این رزمنده ارشد ایرانی و فرمانده سپاه قدس پرداخته و نکات قابل توجهی را در این میان آشکار کرده است: «ما ممنون سلیمانی و امثال سلیمانی هستیم اما واقعیت این است که سلیمانی هم ممنون و مدیون انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی و شرایطی است که به او اجازه داد تا جوهر خویش را آشکار کند و قدرت خود را به دنیا نشان دهد.»

یادداشت های دیگری از جمله «کنار آمدن با واقعیت های کشور» به قلم سیداحمد رضوی، «در ستایش دانش» از محمد یوسف نیا، «افت، انفرادی کار کردن است» نوشته دکتر وحید اصفهانیان، «برای رفع نیازها چشم به خارج نداشته باشیم» به قلم دکتر حسین اصیلییان در این شماره ماهنامه بنیاد ملی نخبگان آمده است که هر کدام فصلی تازه را در ذهن مخاطبان جدی آن، باز می کند.

گفت وگو با دکتر کریم مجتهدی چهره شناخته شده فلسفه کشورمان هم بی برو برگرد خواندنی خواهد بود. این گفت وگو با عنوان «رنج جامعه از فقدان تفکر فلسفی» منتشر شده است و مجتهدی در بخشی از آن می گوید: «اگر فلسفه مطرح نشود، کمیت همه علوم لنگ می زند. فلسفه را برای تایید یا رد نمی خوانند، فلسفه را می خوانند تا بیاموزند فکر کردن را.»

نگاهی به افزایش ظرفیت دانشگاه ها و حلقه مفقوده ارتباط صنعت و دانشگاه در گفت وگو با سیدابوالحسن ریاضی عضو هیئت علمی پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، گفت وگو با دکتر رضا منصوری از اساتید برجسته دانشگاه صنعتی شریف درباره نخبگی و نخبه پروری، گفت وگو با صاحبان وب سایت دی جی کالا، گفت وگو با ایرج اسکندری نقاش و هنرمند انقلاب درباره نگاه به وطن در هنر، درباره مستندسازی و نسبت اش با نخبگی در گفت وگو با محمدعلی فارسی کارگردان مستند سرزمین نخبگان، از دیگر گفت وگوهایی است که به غنای معنا در سرآمد هفتم افزوده است.

البته از گزارش های خواندنی درباره نکته های مهم اتمسفر ذهن و زبان نخبگان نیز در این شماره از ماهنامه یافت می شود. از جمله این مطالب می توان به گزارشهایی درباره پدیده «تد»، سمینار تفکر سیستمی دانشگاه شریف، نگاهی به دانشگاه صنعتی اصفهان، درباره دانش موسیقی در دیوان شعر حافظ، دیدار از کربلا در اربعین امسال، درباره تحصیلات تکمیلی و ایجاد آرامش یا اضطراب در دانشجویان، اشاره کرد.

ناگفته نماند که چند مقالات تخصصی و پژوهشی با ورود به صفحات سرآمد هفتم، همچنان بنیه علمی و تخصصی اش را حفظ کرده و از سوی دیگر با ارائه مطالبی که به روزمرگی و سبک زندگی نخبگان ارتباط دارد، خستگی حاصل از جدیت مقالات تخصصی را رفع کرده است.

سرآمد هفتم، به صاحب امتیازی بنیاد ملی نخبگان، مدیرمسوولی سورنا ستاری و سردبیر پرویز کرمی، ویژه دی ماه و در 132 صفحه منتشر و عرضه شده است. نسخه اینترنتی و موبایلی سرآمد هفتم و شماره های قبلی این ماهنامه را می تواند در آدرس saramad.co تهیه کنید.

 

 
کد خبر: 181485

وب گردی

وب گردی