تهران-ایسکانیوز،پلاس+ ازدواج های فامیلی در جامعه ما مرسوم است این در حالی است که اینگونه ازدواج ها مشکلاتی هم به همراه دارد چرا که درصد عقب افتادگی فرزند زوجین بالا می رود. سید محمد اکرمی رئیس انجمن علمی ژنتیک و دانشیار دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه تهران با بیان اینکه، دغدغه ی افرادی که فاملیل ازدواج می کنند سندروم دان نیست، عنوان کرد: برخی ها فکر می کنند دغدغه ی اینگونه خانواده ها سندروم داون است در حالی که اصلی ترین معضل ازدواج های فامیلی خطر نابهنجاری فرزند است که دوبرابر می شود و این مسئله بسیار اهمیت دارد.

او در ادامه افزود: سندروم داون بیشتر دغدغه مادرانی است که سن های بالایی دارند که متاسفانه شاهد هستیم که سن ازدواج در جامعه رو به بالا است و خطر ابتلا به این بیماری کم نیست. .

رئیس انجمن علمی ژنتیک فرهنگ سازی میان افراد را در رابطه با ازدواج های فامیلی مهم دانست و در این باره گفت: ما باید به طور جد در زمینه فرهنگ سازی اقدام کنیم چرا که امروزه متاسفانه به دلیل زندگی های شهر نشینی ثبات ازدواج ها بسیار کم شده است و خانواده ها دیگر به غریبه ها اعتمادی نمی کنند و ترجیح می دهند فرزندشان با فامیل ازدواج کند که این مسئله هم از طرفی دیگر موجب برخی از مشکلات می شود و امار ازادواج های فامیلی هم امروزه در جامعه بالا رفته است.

او در ادامه افزود: افراد باید قبل از ازدواج حتما به مشاوره ها سر بزنند هر چند مهم است که به کدام مشاوره مراجعه می کنند و در اتاق مشاوره چه می گذرد.

اکرمی با بیان اینکه، در متون درسی دانش آموزان حتما باید این مسائل آورده شود، عنوان کرد: امروزه تمامی رسانه ها باید به این امر توجه ای ویژه داشته باشند به خصوص مدارس باید به این مسئله بیشتر اهمیت دهند و در متون درسی این موارد حتما ذکر شود تا دانش آموزان درباره ی این مسائل اطلاعات عمومی شان بالا برود.
کد خبر: 182187

وب گردی

وب گردی