ایسکانیوز: سیستم بهداشت و درمان و پوشش بیمه درمانی در آلمان در حدی است که شهروندان عملا نیازی به نسخه‌های خانگی ندارند. با وجود این بسیاری هنوز به روش خود با بیماری برخورد می‌کنند. از نظر آلمانی‌ها چه عناصر و پدیده‌هایی درمانگرند؟
ماءالشعیرجوشیده
به اعتقاد بسیاری از مادران آلمانی – به ویژه در نسل‌های پیشین –ماءالشعیر جوشیده برای درمان سرماخوردگی مفید است؟ برخی منابع علمی با نگاه یکجانبه هم این مدعا را تأیید می‌کنند. مثلا گفته می‌شود هومولون‌ها و ایزوهومولون‌های موجود در آبجو ویژگی‌های ضدویرروسی دارند. پژوهشگران "ساپورو"، سومین آبجوسازی بزرگ ژاپن، می‌گویند برای مشاهده هرگونه "تأثیر" ضدویروسی باید حدود ۲۰ لیتر آبجو جوشیده نوشید.
0,,15808919_303,00
پارچه دور پام چیز مهمی نیست!
اگر دیدید یک آلمانی عضله پشت ساق پایش را قنداق‌پیچ کرده و در رختخواب درازکشیده، بدانید تب دارد. از آنجایی سطح پشت ساق وسیعتر از سطح پیشانی است، پیچیدن دستمال مرطوب دور ساق پا دمای بدن را سریعتر پایین می‌آورد. دو توصیه پزشکی در آلمان: برای این کار از آب ولرم استفاده کنید (نه یخ!)؛ دستمال نم‌دار را پس از ۳۰ دقیقه بردارید.
0,,18106539_303,00
دستمال دور گردن نشانه چیست؟
داخل خانه یا محل کار بستن دستمال دور گردن، اگر شل بسته شده باشد، نشانه آراستگی است. اما اگر دستمال سفت بسته شده باشد، نشانه بیماری است. آلمانی‌های سرماخورده دستمال یا شال دور گردن می‌بندند تا از علائم گلودرد بکاهند (درست) و از چرکی‌شدن لوزه‌ها پیشگیری کنند (نادرست). مهمتر اینکه شال یا دستمال دور گردن از یکی از "آسیب‌پذیرترین" قسمت‌های بدن یک آلمانی محفاظت می‌کند ...
0,,18134074_303,00
شیر و عسل
آیا مخلوط شیر و عسل برای مقابله با سرفه‌های خشک و آزاردهنده مناسب است؟ علم در حال بررسی این نسخه خانگی آلمانی است. پژوهش‌ها نشان می‌دهند که عسل واقعا کارساز است. دو تحقیق جداگانه در سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۱۲ در آمریکا نشان دادند که مقدار مشخصی عسل بیش از دارونماها (پلاسبو) با طعم عسل، در کاهش سرفه‌ی کودکان مؤثر است.
0,,18106551_303,00
کد خبر: 182938

وب گردی

وب گردی