تهران-ایسکانیوز،پلاس+/سن جرایم در جامعه کاهش پیدا کرده است تا جایی که افراد در سن 12 سالگی دست به جرم می زنند که این مسئله جای نگرانی دارد. آیا الگوهای فرزندان ما درست نبوده است و مقصر جامعه است و یا تربیت نادرست خانواده موجب چنین اتفاقاتی می شود. حال در این میان ما به سراغ جامعه شناسان رفته تا چرایی این ماجرا را از آن ها جویا شویم. مجید ابهری آسیب شناس اجتماعی با بیان اینکه، آشفتگی اجتماعی در کنار مشکلات اقتصادی علل اصلی این اتفاقات است، عنوان کرد: در حقیقت آشفتگی های امروز اجتماعی در کنار مشکلات بسیار زیاد اقتصادی دست به دست یکدیگر می دهند تا چنین اتفاقی رخ دهد.

او در ادامه افزود: مسائل عاطفی در خانواده و بی توجهی والدین به فرزندانشان دیگر علت های چنین رفتارهای نابه هنجاری است.

ابهری، شبکه های ماهواره ای را از دلایل دیگر بزهکاری میان نوجوانان دانست و در این باره گفت: متاسفانه امروزه شبکه های ماهواره ای و نرم افزارهای تلفن همراه تاثیر بسیار زیادی بر روی جوانان و نوجوانان می گذارد. از سوی دیگر والدین باید به فرزندانشان مهارت هایی را در انتخاب دوست آموزش دهند چرا که با انتخاب دوستان نامناسب زمینه ی رشد بزهکاری در نوجوانان بیشتر می شود.

او در ادامه افزود: متاسفانه مشکلات اقتصادی والدین و گرفتاری های مالی آن ها موجب غفلت از رشد و مشکلات فرزندان خود می شوند.

آسیب شناس اجتماعی با بیان اینکه، باید اطلاع رسانی ها به والدین بیشتر شود عنوان کرد: در حقیقت جامعه باید به گونه ای حرکت کند که والدین آگاه شوند چگونه فرزندانشان را تربیت کنند و شیوه های فرهنگی و اجتماعی در جامعه مطرح شود.

او در ادامه افزود: قرار دادن مشاوره به عنوان یک فعالیت اصلی در مدارس و ایجاد زمینه های رفاهی و نشاط اجتماعی برای نوجوانان این اتفاقات را به مراتب کمتر خواهد کرد.
کد خبر: 183835

وب گردی

وب گردی