تهران- ایسکانیوز: رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی در پنجمین جلسه "شورای تدوین سند راهبردی نظام آموزش علمی ـ کاربردی" ضمن تشکر و قدردانی از تمامی کارکنان دلسوز و پر تلاش دانشگاه بر 12 اصل کلیدی برای ادامه فعالیت‌های دانشگاه تاکید کرد.


1)مأموريت اصلي نظام علمي ـ كاربردي تبديل شدن دانشگاه جامع به "قطب علمي مهارت‌آفريني و كارآفريني" مبتني بر ثروت‌آفريني است.


 2)رویکرد "راهبردها" و اقدامات ضرورتاً باید از جنس "توسعه متوازن" و با توجه به اسناد بالادستی تنظیم گردد و به هیچ عنوان  نباید  استراتژی ها از جنس ماهیت ادغام پیش بینی شود.


3)منطبق بودن اهداف با "واقعیات جامعه و به ویژه بازارکار" بايد به عنوان یک اصل مدنظر باشد. در بحث برنامه‌ریزی استراتژیک لازم است آرمان گرایی از جنس "قابل دسترس" تعيين گردد.


4)در راهبردهاي كليدي لازم است "سياست‌هاي اصل 44" مورد توجه خاص قرار گیرد و مأموريت‌هاي بخش خصوصي تقويت شود.


   5) تمامی استراتژیهای توسعه‌ای لازم است قابلیت انطباق با "طرح آمایش سرزمین و مطالعات ژئو" را داشته و این طرح‌ها با دقت  بررسی، مطالعه و مورد بهره برداری قرار گیرد.


6)ارتباطات بین‌الملل و استفاده از تجربیات جهانی و خارج شدن از جزیره‌ای عمل کردن با اولویت منطقه و جهان اسلام یک اصل در نظر گرفته شود.


7)چابک‌سازی سيستم از نظر اداری و نیروی انسانی و عدم تصدی‌گری دولت بسیار جدی است. چراکه سنگینی بدنه دولت و مصرف‌گرایی ما را با مشکلات عدیده مواجه مي‌سازد.


8)برنامه های پیشنهادی لازم است بلند مدت و از طريق متدولوژی علمی و متناسب با برنامه های 5 ساله تنظیم گردد.


9)با توجه به اهمیت بحث پژوهش در مباحث مدیریتی و توسعه، لازم است "پژوهش موتور متحرک" سایر فعالیت‌های دانشگاه تلقی شود.


10)بحث بازبینی و "سازماندهی و ساماندهی مجدد نظام آموزشی" منطبق با "مباحث علمی روز دنیا" در راس اقدامات بعدی قرار گیرد.


11) شعار کلیدی اقدامات ما "حداقل زمان"، "حداقل هزینه"و "حداکثر بهره‌وری" است.


12)"توسعه رشته‌ها" لازم است با لحاظ ويژگي‌ها و مأموريت‌هاي نظام علمي ـ كاربردي و "مبتني بر بازاركار".

کد خبر: 184799

وب گردی

وب گردی