تهران - ایسکانیوز: علاقه کارلوس کی‌روش به محمدرضا خانزاده، این بازیکن را مسافر استرالیا کرد.

مصدومیت هاشم بیک‌زاده در استرالیا، باعث شد سرمربی تیم ملی به فکر دعوت از مدافع جوان پرسپولیس بیفتد. پرسپولیسی‌ها نماینده‌ای در جام ملت‌های آسیا  نداشتند.

خانزاده اولین بار اواخر لیگ دوازدهم فرصت حضور در ترکیب پرسپولیس را پیدا کرد و بلافاصله به تیم ملی دعوت شد. او نیم فصل اول لیگ سیزدهم، فقط سه بار در ترکیب سرخپوشان قرار گرفت و مجبور شد نیم فصل دوم به ذوب آهن برود. تیمی که در پایان فصل عنوان چهارمین خط دفاع ضعیف لیگ را بدست آورد. با این وجود، خانزاده به عنوان یار ذخیره در لیست کی‌روش برای جام جهانی قرار گرفت و به برزیل سفر کرد.

این فصل خانزاده به لطف جدایی همزمان حسینی و پولادی و سپس محرومیت ماهینی توانست در حدود نیمی از بازی‌های پرسپولیس به صورت ثابت به میدان برود اما عملکرد ضعیف او باعث شد درخشان ابتدا جعفرپور را به خدمت بگیرد و سپس سراغ بابک حاتمی برود. پرسپولیسی‌ها نیم فصل پیشنهاد تعویض خانزاده با میثم مجیدی را هم به استقلال خوزستان دادند، انتقالی که با مخالفت خانزاده و تیم آبی‌پوش خوزستانی روبرو شد.

خانزاده در شرایطی جانشین بیک‌زاده در تیم ملی شده که ایران‌پوریان، جماعتی و حتی وکیای 21 ساله که جزو بهترین مدافعان کناری نیم فصل اول لیگ برتر بودند جایی در لیست کی‌روش نداشتند.

خانزاده در این 3 سال، فقط 4 بار در ترکیب اصلی تیم کی‌روش قرار گرفته که سه مسابقه به مسابقات غرب آسیا در سال 2012 مربوط می‌شود. مسابقاتی که ایران در دور گروهی بعد از بحرین دوم شد و نتوانست صعود کند. دیگر بازی خانزاده در ترکیب اصلی تیم ملی، بازی دوستانه با آنگولا پیش از جام جهانی بود. این بازیکن هیچوقت در تورنمنت‌های مهم مثل مقدماتی جام جهانی یا جام ملت‌های آسیا برای تیم کی‌روش به میدان نرفته اما در مرحله نهایی هر دو در تورنمنت به لیست نهایی راه یافته است.

چند ماه قبل، خانزاده با تیم امید در اینچئون شرکت کرد که در آن مسابقات تیم بگوویچ بین 3 تیم دور گروهی سوم شد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.
کد خبر: 186237

وب گردی

وب گردی