تهران- ایسکانیوز: کارخانه سیمان تهران در بخش جنوبی محله مشیریه قرار دارد. دی ماه سال 92 واحد هفتم سیمان تهران به دلیل آلودگی هوا پلمپ شد و پس از آن قرار بود این واحد طی برنامه‌ای نسبت به رفع آلودگی اقدام کند، شهروندان منطقه مشیریه و رضویه صبح 30 فروردین ماه 93 شاهد انتشار دود غلیظی از این واحد بودند. واحد هفتم دوباره آغاز به کار کرد در حالی که این واحد به علت "داشتن بخش‌های آلاینده بسیار زیاد از جمله معدن، آسیاب، کوره و انتقال مواد با ماشین آلات سنگین که تردد این وسایط نقلیه خود موجب آلودگی هوا و گرد و غبار می‌شود" .
30 فرودین ماه 93 شوکتی رییس اداره محیط زیست شهرستان ری در این خصوص گفت: واحد هفتم سیمان تهران پس از تعطیلی سال گذشته نسبت به ارایه برنامه کوتاه‌مدت و بلندمدت رفع آلایندگی اقدام کرد. وی افزود: در بخش کوتاه مدت این واحد موظف شد در شرایط اوج آلودگی هوا که سیستم فیلتراسیون آن کشش حذف آلودگی را ندارد بار ورودی را کاهش دهد و در بلند مدت نسبت به تقویت سیستم فیلتراسیون، بهسازی خطوط تولید، نصب سنجش‌گرهای محیطی و حذف نقاط آلاینده خط تولید خود اقدام کند.
این اظهارت در حالی است که ساکنان این محله درخواست انتقال این کارخانه را دارند. انسیه داود آبادی از ساکنان محله مشیریه در مورد کارخانه سیمان تهران گفت: این کارخانه مجاور محله مشیریه است و گرد و غبار زیادی تولید می کند. تا کنون هرچقدر شکایت کرده ایم توجهی نشده است. سرماخوردگی معمولی در محله مشیریه یک ماه تا خوب شود طول می کشد. از طرف دیگر مردم محله با سردردهای شدید هم روبرو هستند. خیلی ها به توصیه پزشک معالجشان از این محله مهاجرت کردند اما همه که نمی توانند از این محله بروند.
این شهروند ادامه داد: ما از مسئولان می خواهیم نسبت به جابه جایی کارخانه سیمان یا حداقل فیلتر کردن کوره های آن اقدام کنند. شب ها گردو غبار بی داد می کند.
او افزود: برای پیگیری خواسته هایمان تعدادی از زنان فعال محله با نام گروه «مروجان صنعت سالم» روز چهارشنبه مورخ 24 دی ماه به مناسبت هفته هوای پاک قصد داریم نشستی پس از نماز مغرب و عشاء در مسجد ولیعصر (عج) با حضور رئیس سازمان محیط زیست استان تهران آقای دکتر حیدرزاده و جمعی از مسئولان شهری و محلی با عنوان «مشیریه پاک، محله بدون غبار» برگزار کنیم.
داودآبادی ادامه داد: این نشست در پی فعالیت چند ماه و مکاتبه با شورای شهر، معاونت بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران، اداره کل محیط زیست صورت گرفته است و امیدواریم مسئولان در این مراسم حاضر شوند و فکری به حال مردم این منطقه کنند.
باید دید آیامسئولان سازمان محیط زیست در این نشست شرکت خواهند کرد و به خواسته های مشروع شهروندان این شهرک تن می دهند یا سلامتی مردم برایشان اهمیت ندارد.
کد خبر: 187339

وب گردی

وب گردی