رئیس شورای اسلامی شهر تهران به ایسکانیوز می گوید: این اظهار نظر که رضازاده باید یا  در شورای شهر یا  در فدراسیون وزنه برداری حضور داشته باشد، اظهار نظر بی منطقی است که تنها به خاطر ایجاد اختلال در کار ایشان روی داده است

 

تهران- ایسکانیوز: بعد از خبرساز شدن فعالیت دوشغله‌های ورزشی، به نظر می‌رسد حسین رضازاده تنها فردی است که برابر این قانون مقاومت می‌‌کند. رضا‌زاده که این روزها به عنوان یکی از اعضای شورای شهر تهران مشغول فعالیت است، بار دیگر برای تصدی ریاست فدراسیون وزنه برداری ثبت نام کرد. همین مسئله باعث شد تا واکنش‌های مختلفی درباره وضعیت اشتغال قهرمان سابق وزنه‌برداری ایران به وجود بیاید.

محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان نیز یکی از افرادی بود که به طور مستقیم در مورد دو شغله بودن رضازاده واکنش نشان داد. او هفته گذشته در برنامه تلویزیونی «هر روز ورزش» درباره وضعیت فعلی حسین رضازاده گفت: «حسین رضازاده یکی از قهرمانان بزرگ ورزش کشور است اما سازمان بازرسی کل کشور اعلام کرده که اعضای شورای شهر امکان حضور همزمان در رأس فدراسیون ورزشی را ندارند. بنابراین رضازاده باید بین فدراسیون و شورای شهر یکی را انتخاب کند چرا که احتمالا نماینده قوه قضائیه در جلسه مجمع انتخاباتی اجازه حضور او را نخواهد داد.»

دنیامالی، ساعی و جدیدی آیینه مقابل رضازاده

قوانین مختلفی، منع تصدی همزمان دو شغل را توسط یک نفر را پیش بینی کرده و تجربه قبلی برخی از اعضای شورای شهر تهران نیز نشان داده وزارت ورزش و جوانان و سازمان بازرسی کل کشور درباره ریاست اعضای شورا در فدراسیون‌ها مخالفت قانونی می‌کند.

از جمله این تجربیات، حضور احمد دنیامالی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر در انتخابات فدراسیون قایقرانی بود. با وجود حرف و حدیثهای بسیار، دنیامالی در انتخابات سال گذشته این فدراسیون حاضر شد و با رای بالایی، به عنوان رئیس انتخاب شد ولی از آن جایی که وزیر ورزش شخصا اعلام کرد او یا باید از شورای شهر تهران، استعفا دهد یا عطای ریاست فدراسیون قایقرانی را به لقایش ببخشد، ترجیح داد در ابتدا، از عضویت در شورای شهر تهران استعفا دهد. در ادامه، با مخالفت اعضای شورای شهر با استعفای او، دنیامالی، در شورای شهر ماند و ریاست فدراسیون ورزش قایقرانی را ترک کرد.

پیش از او هادی ساعی و عباس جدیدی نیز به خاطر شرکت در انتخابات ریاست فدراسیون های تکواندو و کشتی، مجبور شده بودند در دوراهی انتخاب عضویت در شورای شهر تهران و حضور در فدراسیون ورزش متبوع خود، مدیریت شهری پایتخت را به ریاست رشته ورزشی که در آن قهرمان هستند، ترجیح دهند.

دو شغله بودن رضازاده در سایه حمایت چمران

حسین رضازاده، رئیس فعلی فدراسیون وزنه برداری و عضو شورای شهر تهران، به دلایل مختلفی ترجیح می‌دهد همزمان دو شغل را داشته باشد. یکی از این دلایل، حمایت بی چون و چرای مهدی چمران از حضور او در شورای شهر است. چمران بارها اعلام کرده ریاست فدراسیون و عضویت در شورای شهر، شغل محسوب نمی شود و یک فرد می توان توامان دارای دو صندلی در فدراسیون ورزشی و شورای شهر باشد. چمران بار دیگر هم از حضور رضازاده به صورت همزمان در دو پست ریاست فدراسیون وزنه‌برداری و عضویت در شورای شهر حمایت کرد.  چمران در گفت‌وگو با ایسکانیوز در این باره گفت: « اینکه ایشان را یک فرد دو شغله می‌دانند صحبت غیرمنطقی است. در متن قانون شورا نیز چنین چیزی نیامده است چون اساسا شورای شهر شغل محسوب نمی‌شود.»

به گفته چمران این اظهار نظر که رضازاده باید یا  در شورای شهر یا  در فدراسیون وزنه برداری حضور داشته باشند، اظهار نظر بی منطقی است که تنها به خاطر ایجاد اختلال در کار ایشان روی داده است این در حالی است که می‌توانند در شورای شهر به عنوان عضو شورا و در فدراسیون وزنه‌برداری به عنوان عضو فدراسیون فعالیت داشته باشند.»

رییس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه سازمان بازرسی در حال بررسی این موضوع است،گفت: «با توجه به اینکه طبق متن قانون، حضور در شورای شهر شغل محسوب نمی‌شود، رضازاده می‌تواند در هر جای دیگری به غیر از شورا به طور همزمان مشغول باشد.»
کد خبر: 189675

وب گردی

وب گردی