تهران-ایسکانیوز: دبیر کمیته ملی پیشگیری و مبارزه با مشروبات الکلی از ابلاغ شیوه نامه اجرایی مقابله با قاچاق، تولید، توزیع، نگه داری و مصرف مشروبات الکلی از سوی وزیر کشور خبرداد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، «امیرهوشنگ عندلیبیان» دبیر کمیته ملی پیشگیری و مبارزه با مشروبات الکلی در همایش معاونین سیاسی و امنیتی استانداران سراسر کشور اظهار داشت: این شیوه نامه اجرایی در کمیته ملی پیشگیری و مبارزه با مشروبات الکلی تهیه و تلاش شده حداکثر مشارکت دستگاه ها و سازمان های مسئول در سطوح ملی جلب شود.

وی اضافه کرد: این شیوه نامه در کمیته ملی به مسوولیت نیروی انتظامی تهیه شده و وظایف 14 دستگاه از جمله نیروی انتظامی، قوه قضاییه، سازمان بسیج، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، وزارت صنعت و معدن و تجارت، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت امور خارجه، گمرک، وزارت کشور، وزارت دفاع، وزارت اطلاعات، وزارت آموزش و پرورش، سازمان پزشکی قانونی و سازمان صدا و سیما را مشخص کرده است.

عندلیبیان همچنین از تصویب سند ملی پیشگیری، مقابله، درمان، کاهش آسیب و بازتوانی مشروبات الکلی که در خردادماه 92 در59 نشست شورای اجتماعی کشور در همین کمیته تهیه شده بود خبر داد و گفت: این مصوبه از سوی وزیر کشور برای اجرا به تمامی ذی نفعان ابلاغ شد.

دبیر کمیته ملی پیشگیری و مبارزه با مشروبات الکلی اهداف راهبردی این سند را کاهش بار مصرف الکل، نهادینه سازی سهم و نقش سازمان ها و دستگاه های دولتی و سازمان های مردم نهاد در کاهش بار مصرف الکل، آگاه سازی جامعه از علل ریشه ای و عوامل گرایش و پیامدهای مصرف الکل، ارتقاء بهره مندی از خدمات درمان و کاهش آسیب و بازتوانی مصرف الکل و مهار و کنترل مصرف و هم چنین کاهش دسترسی به الکل و افزایش هزینه جرایم مرتبط با الکل برشمرد.

وی با تاکید بر این که این سند بستر مناسب در دستگاه ها برای اجرای دستور مداخلات پیشگیری را فراهم کرده است، گفت: تکالیف و انتظارات از تمام دستگاه های ذی نفع برای مبارزه همه جانبه با آسیب مصرف مشروبات الکلی پیش بینی و مشخص و تاکید شده که دستگاه ها و سازمان ها متولی هر برنامه، شیوه نامه اجرایی آن را تهیه و در اختیار کمیته ملی قرار دهند.

عندلیبیان خاطرنشان کرد:مجموعه اقدامات مقابله ای به منظور جلوگیری از تولید، نگه داری، حمل، توزیع، قاچاق و مصرف مشروبات الکلی به همراه سایر برنامه های پیشگیری و درمان مندرج در سند مذکور بر شکل گیری تعامل و هماهنگی هر چه بیشتر اعضای کمیته ملی در برخورد با این آسیب و معضل اجتماعی دلالت دارد و امید داریم شاهد تداوم و ثبات برنامه های مبارزه علیه مصرف مشروبات الکلی در کشور باشیم.
کد خبر: 189899

وب گردی

وب گردی