تهران- ایسکانیوز: کنسرت عالیم قاسم اف ،خواننده مشهور آذری که شب های 21 و 22 در تالار وحدت برگزار شده بود، در شب آخر با مشکلات و حاشیه  روبرو شد.
به گزارش خبرنگار موسیقی ایسکانیوز، عالیم قاسم اف که  به همراه دخترش فرغانه قاسم آوا(همخوان)  شب های 21  و 22  دی ماه قطعات مشهور و فولکلور کشور آذربایجان را در ایران اجرا کرده بود،  در شب آخر  اجازه به صحنه رفتن پیدا نکرد و در نهایت با دخالت علی مرادخانی ، معاون فرهنگی وزیر ارشاد اجازه یافت تا بدون دخترش به صحنه رود.


کنسرت موسیقی عالیم قاسیم اف

طبق نظر یکی از مسئولان که در گفت و گو با ایسکانیوز خواست نامش فاش نشود، دلیل اصلی لغو کنسرت عالیم قاسیم اف، همخوانی دختر این خواننده آذری زبان بوده است که صدای پدرش را برای قطعات محلی همراهی می کرد.
این کنسرت که دو شب گذشته نیز برگزار شده بود به دلیل استقبال قابل توجه تماشاگران برای سومین شب متوالی برای ساعت 18 امروز سه شنبه 23 دی تمدید شد.


محسن خباز یکی از تهیه کنندگات کنسرت پس از حضور تماشاگران در تالار وحدت خطاب به آنها گفت: از همه شما عزیزانی که امشب با تاخیر شاهد اجرای این کنسرت هستید عذرخواهی می کنم که این همه منتظر ماندید. به هر حال از یکی از نهادها نیم ساعت از قبل اجرا اعلام کردند که اجازه برگزاری این کنسرت را نداریم اما با رایزنی که از سوی علی مرادخانی معاون هنری وزیر ارشاد انجام گرفت مشکل حل شد و ما از عزیزان نیروی انتظامی نهایت تقدیر و تشکر را داریم که حرف های ما را گوش کردند.


عالم قاسم اف هم بعد از ورود به سالن که در ابتدای اجرا خالی از حضور ارکستر بادی تهران تهران بود خطاب به تماشاگران گفت: صدای دختر من خسته است و امشب روی سن نمی آید. امشب آهنگ های زیادی دارم و امیدوارم خدا یاری کند که بتوانم همه قطعات را اجرا کنم.


گفتنی است، طرح ممانعت از حضور بانوان در صحنه است چندی است که به صورت یک قانون نانوشته درآمده است؛به گونه ای که شب گذشته حریر شریعت زاده (نوازنده دف) که به همراه سالار عقیلی در شهرستان طرقبه اجرا داشت از سن پایین آورده شد و هفته گذشته بانوان کنسرت گروه کامکارها در شهر اصفهان اجازه به صحنه رفتن پیدا نکردند.


تمام این اتفاقات در حالی است که عصر امروز 23 دی ماه حسین نوش آبادی، سخنگوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  در پاسخ به پرسش خبرنگار ایسکانیوز درباره ممانعت از حضور بانوان در صحنه گفت:ما هم  خودمان از این جریان گله مندیم. وقتی مراحل قانونی طی شده و مجوزها صادر می شوند ارگان ها ملزم به اجرا هستند. این دخالت ها نگرانی هایی ایجاد می کند که مراجع برای جلوگیری از حوادث ناگوار مجبور به تعطیلی برنامه ای می شوند.


 حسین نوش آبادی در بخش دیگر از صحبت هایش گفت :در راستای مشکلات مربوط به برگزاری کنسرت ها و لغو آنها  به زودی تفاهم نامه ای بین وزارت خانه وزارت و فرهنگ و هنر  و نیروی انتظامی امضا خواهد شد که تمام نگرانی های امنیتی را برطرف می کند.


کد خبر: 191287

وب گردی

وب گردی