تهران_ایسکانیوز: هادی حق شناس،گفت: در سال 94 نرخ ارز آزاد و مبادله ای به دلیل کاهش عرضه ارز درکشور دچار تغییرات می شود.

هادی حق شناس، درپاسخ به این سوال که چرا دولت دلار را بیش تر از نرخ مصوب بودجه 93 به فروش می رساند؟ به ایسکانیوز،گفت: دولت در زمان تنظیم بودجه، قیمت دلار را حدودی درنظر می گیرد به طوری که برای سال آینده نرخ دلار را 2850 تومان تعیین کرده است. حق شناس،تصریح کرد: با تغییر قیمت دلار، منابع دولت تحت تاثیر قرار می گیرد به همین دلیل دولت برای جلوگیری از تضرر مالی، مجاز به افزایش قیمت دلار است.

این کارشناس اقتصادی،افزود:همچنین هدف دولت یکسان سازی نرخ ارز است،به همین دلیل افزایش قیمت ارز طبیعی است. وی،با تاکیدبر اینکه کشور به دلیل وجود تحریم ها و کاهش 50 درصدی قیمت نفت با یک شوک ارزی مواجه است،افزود: کاهش قیمت جهانی نفت باعث کاهش ورود ارز به کشور خواهد شد،به همین دلیل ارز کمتری به بازار تزریق می شود درحالیکه تقاضای ارز درکشور همواره روبه افزایش است.

حق شناس،گفت: طبیعی است که نرخ ارز به صورت بازار آزاد و هم به صورت مبادله ای به دلیل کاهش عرضه دچار تغییرات شود. این کارشناس اقتصادی،در پایان خاطر نشان کرد: بدون شک قیمت ارز درسال 94 افزایش پیدا خواهد کرد،اما بخشی از نوسان قیمت ارز درکشور به مسئله توافقات هسته ای بستگی دارد و تا زمانی که موضوع توافقات هسته ای نهایی نشود، این انتظار وجود دارد که قیمت ارز افزایش پیداکند.

 
کد خبر: 192175

وب گردی

وب گردی