تهران _ایسکانیوز: دبیر انجمن صنایع لبنی ایران، گفت: قیمت محصولات لبنی از دو عامل قیمت مصوب و عرضه و تقاضای بازار تبعیت می کنند.

رضا باکری، در پاسخ به این سوال که قیمت لبنیات چه زمانی افزایش پیدا خواهدکرد؟ به ایسکانیوز گفت: پیش بینی رشد بهای اقلام تشکیل دهنده قیمت تمام شده محصولات لبنی وجود دارد که اثر بخشی آن حدودا افزایش 5 درصدی درسال 94 است. باکری،تصریح کرد: با توجه به شرایط رکود تورمی حاکم بر اقتصاد کشور بعید به نظر می رسد که مصرف کننده و بازار توان تحمل افزایش قیمت محصولات لبنی راداشته باشند. دبیر انجمن صنایع فراورده‌های لبنی ایران،گفت: احتمالا محصولات کم مصرف چاره ای جز تحمل زیان و عدم افزایش قیمت رانخواهند داشت.

باکری، در پاسخ به این سوال که چرا صنایع لبنی مصوبه دولت برای خرید هرکیلوگرم شیر خام دامداران به نرخ 1440 تومان را اجرایی نمی کند؟گفت: قیمت کالاها اصولا از دو عامل قیمت مصوب و عرضه و تقاضای بازار تبعیت می کنند. وی، ادامه داد: اصولا درشرایط رونق اقتصادی،نرخ ناشی از عرضه و تقاضای بازار بالاتر از قیمت مصوب بوده و تولید کننده از جمله دامداری ها سود می برند.

دبیرانجمن صنایع فراورده‌های لبنی ایران،گفت: در شرایط رکود اقتصادی، معمولا نرخ عرضه و تقاضای بازار پایین تر از نرخ مصوب بوده و دامداری ها به قیمت سر به سر شیرخام تولیدی را عرضه کرده و قادر به فروش با حاشیه سود کافی نیستند. باکری، تصریح کرد:معمولا در تمامی کشورهای دنیا در چنین مقاطعی با پرداخت یارانه و اعمال سیاست های حمایتی بخش کشاورزی و دامداری مورد حمایت قرار می گیرد تا دوران رکود سپری شود.

 
کد خبر: 195615

وب گردی

وب گردی