تهران-ایسکانیوز: در میان حواشی که پیرامون انتخاب فیلم های جشنواره سی و سوم فجر وجود دارد و موجب نگرانی عده ای برای کیفیت جشنواره شد، اتفاقات خوبی نیز رخ داد که در حواشی جشنواره کم رنگ شدند.


استقبال-پرشور-مردم-از-هشتمین-روز-جشنواره-فیلم-فجر-قم-2


به گزارش خبرنگار سینمایی ایسکانیوز، هر سال 15 درصد از بلیت های جشنواره فیلم فجر به ارگان ها و سازمان های دولتی اختصاص می یافت که بیشتر مواقع هم صندلی های مختص به این نهاد ها خالی می ماند و موجب می شد که حتی تماشاچیان جدی فیلم ها هم نتوانند از  صندلی های خالی استفاده کنند، اما امسال روند دیگری برای این صندلی های خالی در نظر گرفته شده و دیگر قرار نیست برای ارگان ها و سازمان های دولتی بلیط وصندلی در نظر گرفته شود .


در جشنواره سی وسوم فیلم فجر از ظرفیت تمام سینماها 70 درصد به صورت اینترنتی و 30 درصد هم به صورت گیشه ای به فروش می رسد؛ این در حالی است که سالانه یکی از مشکلات بزرگ و طاقت فرسا در طول جشنواره ناعدالتی در فروش بلیت های گیشه ای بود، زیرا ظرفیت 15 درصد از آن به نهادهای دولتی اختصاص می یافت، که آن 15 درصد هم بهترین ردیف ها و صندلی های سالن را دربر می گرفت. اما امسال دیگر خبری از آن 15 درصد نیست و 30 درصد کامل فروش گیشه به مردم تعلق دارد و کسانی که بلیط خود را مایل هستند از گیشه تهیه کنند این نکته را در نظیر بگیرند؛ هر چند شاید این موضوع تاثیری در به وجود آمدن صف های طولانی روبروی گیشه سینماها نداشته باشد اما شاید بهترین مزیت این رویه این باشد که دیگر صندلی ها برای دارندگان بلیط های رایگان خالی نمی ماند.


IMAGE635262699836140287


محمدرضا فرجی مدیر امور سینماهای جشنواره فیلم فجر در گفت و گو یی در همین زمینه گفته است: امسال  سیاست‌های دفتر جشنواره به گونه ای تعریف شده که 70 درصد بلیط  سالن ها از طریق اینترنت در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت و 30 درصد  بلیط ها در گیشه به فروش خواهد رسید.


وی درباره اختصاص دادن بلیت ها به ارگان هاو نهادهای دولتی گفت: امسال سهمیه‌ای برای سازمان ها و ارگان ها نخواهیم داشت و روزی را معین خواهیم کرد که ارگان‌ها و سازمان ها بلیط های مورد نیاز خود را از طریق سامانه خرید بلیط خریداری کنند.


به یقین این  روند می تواند نوید بخش جشنواره ای کاملا مردمی و پرشور باشد برای علاقمندان به سینما، چون با این سیاست تعداد بیشتری از علاقمندان به فیلم های جشنواره می توانند در جشنواره فجر حضوریابند.


معرفی فیلم در طرح "یک فیلم، یک سلام"


اما اتفاق خوب دیگری که امسال در جشنواره سی و سوم افتاد، معرفی فیلم های جشنواره برای اولین بار در پردیس سینمایی گالری ملت بود که بااستقبال رسانه ها هم از این طرح مواجه شد.این طرح که از 24 دی ماه به مدت یک هفته در پردیس سینمایی ملت برگزار شد هر روز به معرفی6 فیلم اختصاص داشت.


از  چهارشنبه 24 دی در یک اقدام بسیار جالب و مورد توجه تمام فیلم های جشنواره به صورت روزانه 6 فیلم از تمام بخش ها در سینما ملت رونمایی و معرفی شدند. این برنامه برای تمام مردم و به ویژه رسانه ها بود که موجب آشنایی بیشتر مردم و رسانه ها با فیلم های جشنواره امسال شد.
در این طرح که "یک سلام، یک فیلم" نام داشت، کارگردان،بازیگر، تهیه کننده و عوامل هر فیلم در سینما ملت حضور پیدا می کردند و به مدت 45 دقیقه در مورد فیلم با احسان کرمی، مجری برنامه به گفتگ می نشستند، سپس تیزر و پوستر فیلم رونمایی می شد.


کد خبر: 198158

وب گردی

وب گردی