دبیر انجمن اسلامی دانشجویان واحد تهران جنوب دانشگاه آزاد اسلامی با حمایت از بخشنامه ابلاغی رئیس دانشگاه مبنی بر عدم برخورد و دخالت حراست این دانشگاه در موضوع حجاب اظهار داشت: درباره این بخشنامه باید گفت که دانشجویان سال‌ها منتظر صدور چنین دستورالعملی بودند تا به صورت اجرایی در سطح دانشگاه به حراست ابلاغ شود که وارد حوزه پوشش دانشجویان نشود.


آرین غفاری در گفتگو با ایسکانیوز با بیان مطلب فوق ادامه داد: این بخشنامه باعث شد تا دیگر حراست دانشگاه وارد حوزه پوشش دانشجویان و دیگر مواردی که بیشتر از اختیارات خود مداخله می‌کرد ورود نکند.


وی از حمایت انجمن اسلامی واحد تهران جنوب دانشگاه آزاد از این بخشنامه خبرداد و افزود: قرار است بیانیه‌ای در راستای حمایت از این بخشنامه از سوی این تشکل همراه با دیگر تشکل‌ها منتشر شود.


غفاری درباره تغییرات احتمالی پس از ابلاغ این بخشنامه در رفتار حراست دانشگاه با بیان اینکه این بخشنامه در پایان سال تحصیلی صادر شده است، اظهار داشت: اکنون تغییر محسوسی در فضای دانشگاه مشاهده نمی‌شود و باید دید در ترم تابستان و آغاز سال تحصیلی برخوردها چگونه است.


وی با بیان اینکه این برخوردها معمولاً در اوایل مهرماه و آغاز سال تحصیلی اوج می‌گیرد ادامه داد: البته این برخوردها در واحد دانشگاهی ما نسبت به دیگر به دیگر دانشگاه ها کمتر صورت می‌گیرد.


دبیر انجمن اسلامی دانشگاه آزاد تهران جنوب ضمناشاره به این مورد که مسئله برخورد با نحوه پوشش افراد تنها در دانشگاه نیست و  دانشگاه صورت کوچکی از کل جامعه است یادآور شد: به نظر من باید با مسئله حجاب و پوشش بصورت فرهنگی برخورد کرد و تجربه نشان داده است که برخورد قهری نتیجه معکوس داده است.

کد خبر: 20033

وب گردی

وب گردی