ایسکانیوز؛پلاس+/ خشونت در مدارس شامل طيف وسيعي از رفتار آزاردهنده جسمي و رواني است كه سلامت كودكان و نوجوانان را مورد تهديد قرار مي دهد. گرچه بازنمايي وسعت و عمق جبران ناپذير آن براي فرد، خانواده و جامعه بسيار دشوار است.
براساس تحقيقات به دست آمده خشونت در مدارس تعريف وسيعي را مي طلبد كه بتواند درك كاملي از وسعت و ماهيت انواع مختلف خشونت در بستر مدرسه را فراهم آورد.
در ادبيات آموزش جوانان آمده است كه خشونت اشكال فراوان و طيف وسيعي را در برمي گيرد. از اشكال ظريف و نافذ آن مانند: اجبار، تهديد، سوءاستفاده، عاجز كردن تا اعمال غيرقانوني جدي مانند حمله، تجاوز و قتل.
در تعريفي ديگر خشونت به اعمال فيزيكي ساده مانند ضربه زدن، مشت زدن و هل دادن، گازگرفتن و ياتجارب خاموش و تحمل رنج از سوءاستفاده هاي رواني و عاطفي نيز اشاره شده است.
این روزها اخبار درباره خشونت در مدارس را بیشتر می شنویم.
با این حال فرج الله عارفی نماینده مردم جیرفت در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با ایسکا در خصوص بروز رفتارهای خشونت آمیز در سطح مدارس با اشاره به اتفاقات اخیر خاطر نشان کرد که چنین رفتارهایی به لحاظ آماری مشکل اجتماعی محسوب نمیشوند و نیازی به پرداختن به این گونه موضوع ها نیست چون تعداد آن ها بسیار کم است.
کد خبر: 203737

وب گردی

وب گردی