معاون اداره کل محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت تهران- ایسکانیوز: مراسم روز جهانی تالاب‌ها درروز دوشنبه دوم فوریه و با شعار تالاب ها برای آینده ما در 13 بهمن ماه همراه شوید,برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز: تالاب هامون بزرگترین دریاچه آب شیرین فلات ایران است و گنجایشی بالغ بر 10 میلیارد مترمکعب آب را دارد. تالاب هامون معیشت خانواده‌های زیادی را در سیستان تامین می‌کند. این تالاب به عنوان مانعی برای مهاجرت نکردن مردم سیستان از روستا به شهر نقش بسزایی داشته است.

علی کد خدایی معاون اداره کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت:13 بهمن که مصادف با دوم فوریه است روز جهانی تالاب‌ها نام گذاری شده و امسال تالاب هامون میزبان برگزاری روز ویژه تالاب‌هاست.در این روز آموزش‌هایی به مردم داده می‌شود تا ارزش واقعی تالاب را درک کنند و به این باور برسند که این تالاب بین المللی است و از نظر بین المللی اهمیت دارد.برگزاری نمایشگاه صنایع دستی و نقاشی با محوریت تالاب‌ها از برنامه‌های این روز است.

اوافزود: این مراسم با هدف ارتقای حساسیت های ملی و بین المللی در خصوص وضعیت تالاب های کشور و منطقه برگزار می شود. معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و گری لوئیس نماینده مقیم سازمان ملل در ایران و تعدادی از سفرا و مسئولان دستگاههای اجرایی و مقامات محلی در این مراسم حضور خواهند داشت.

او ادامه داد: کارگاهی برای مدیریت یکپارچه زیست بوم تالاب بین المللی هامون برگزار شده و دو کارگاه دیگر نیز تا قبل از پایان سال در سیستان در همین رابطه برگزار خواهد شد.

معاون حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: هدف از برگزاری این مراسم شناساندن و اهمیت تالاب هامون در سطح ملی و بین المللی است. مرکز بازدیدکنندگان تالاب هامون که با اعتباری بالغ بر۲میلیارد و 500 میلیون ریال تکمیل شده است، در این روز افتتاح می‌شود.
کد خبر: 207125

وب گردی

وب گردی