تهران- ایسکانیوز: مدیرکل آموزش فنی حرفه ای استان تهران از آموزش سالانه 300 نفر در اولین مرکز پرورش و تکثیر ماهیان زینتی در کشور خبرداد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز، حمیدرضا خانپور صبح امروز در نشست خبری افتتاح اولین مرکز پرورش و تکثیر ماهیان زینتی اظهار داشت:با افتتاح اولین مرکز پرورش و تکثیر ماهیان زینتی در کشور که به صورت پایلوت در تهران اجرا می شود برای 30 نفر اشتغال زایی مستقیم صورت گرفته است. همچنین امکان آموزش برای 300 نفر به صورت سالیانه در این مرکز وجود دارد.

مدیرکل آموزش فنی حرفه ای استان تهران افزود: با راه اندازی این مجموعه شبکه ای از جوانان علاقه مند به پرورش و تکثیر ماهیان زینتی تشکیل می شود که ضمن ارائه آموزش های مورد نیاز آن ها از خدمات پشتیبانی هم بهره مند می شود. همچنین با توسعه فرهنگ آکواریوم داری افراد می توانند به پرورش این نوع ماهی ها به عنوان شغل خانگی بپردازد.

ارائه 81درصد آموزش های مهارتی از سوی بخش خصوصی در استان تهران

خانپور در ادامه با تاکید براین که 81 درصد از آموزش های فنی حرفه ای در استان تهران از سوی بخش خصوصی ارائه می شود خاطرنشان کرد این آموزش ها از سوی واحدهای تولیدی ،صنعتی، خدماتی، کشاورزی و اتحادیه ها اجرا می شود.

او تاکید کرد : 118 استاندارد بین المللی هم در سایت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور بارگذاری شده است و در حال تدوین استاندارد های جدیدی در راستای اشتغال پایدار در زمینه پرورش ماهیان زینتی است.
کد خبر: 207671

وب گردی

وب گردی