تهران- ایسکانیوز: معوقات مالیاتی در سال جاری از 12 هزار میلیارد تومان گذشته است.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور با بیان این مطلب گفت: درآمد مالیاتی نیز در 10 ماهه گذشته به بیش از ۴۸ هزار میلیاردتومان رسیده است. علی عسکری اظهار داشت: در 10 ماه اول امسال درآمدهای مالیاتی 48 هزار میلیارد تومان محقق شده است که معادل 96 درصد درآمد پیش‌بینی شده نظیر در سال جاری است و نسبت به پارسال 52 درصد رشد دارد.

عسکری

وی افزود: مالیات‌های مستقیم 29 هزار و 200 میلیارد تومان با 97 درصد تحقق و 37 درصد رشد، مالیات کالا و خدمات با 19 هزار میلیارد تومان درآمد و 94 درصد تحقق نزدیک به 81 درصد رشد داشته که ارزش افزوده نیز در این بخش لحاظ شده است.وی گفت: در حال حاضر 1600 میلیارد تومان بدهی مالیاتی در بحث کارت‌های بازرگانی وجود دارد. به گفته وی، یکی از معضلات اتاق بازرگانی، اتاق تعاون و وزارت صنعت صدور کارت بدون هماهنگی با ادارات مالیاتی است که مشکلات بسیاری را در بخش مالیات کشور ایجاد کرده است.

عسکری  در خصوص وضعیت مالیاتی محمدرضا رحیمی معاون اول رییس جمهوری سابق نیز گفت: تنها مالیاتی که سازمان امور مالیاتی از رحیمی دریافت می کرد، مالیات حقوق بود که این مالیات قبل از پرداخت حقوق از وی دریافت شده و بنابراین رحیمی بدهی دیگری به نظام مالیاتی کشور نداشته است.
معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی مجموع درآمدهای مالیاتی تا پایان دی ماه را 48 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این رقم معادل 96 درصد درآمدهای پیش بینی شده طی 10 ماهه امسال بوده و نسبت به سال گذشته 52 درصد رشد داشته است.

وی درباره وضعیت مالیات های مستقیم نیز گفت: طی 10 ماهه گذشته 29 هزار و 200 میلیارد تومان معادل 97 درصد درآمدهای مستقیم مالیاتی تحقق یافته که این میزان رشد 37 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.
وی درباره مالیات بر کالا و خدمات نیز گفت: در این مدت 19 هزار میلیارد تومان مالیات کالا و خدمات دریافت شده که این رقم تحقق 94 درصدی داشته و نسبت به سال گذشته 81 درصد رشد داشته است.
کد خبر: 208334

وب گردی

وب گردی