ایسکانیوز: وب‌سایت پرمخاطب و محبوب «پایرت بی»، نزدیک به دو ماه پیش و به واسطه‌ی یک سرقت سایبری بزرگ از پایگاه داده‌های خود، از دسترس خارج شد. حال در حالی که نزدیک به 60 روز از خارج شدن وب‌سایت مذکور از دسترس کاربران می‌گذشت، روز گذشته «پایرت بی» بار دیگر به جمع وب‌سایت‌های دانلود غیر قانونی بازگشت.

«پایرت بی» همواره به عنوان بزرگ‌ترین کابوس تولیدکنندگان محتوا در فضای مجازی شناخته شده است و به نظر می‌رسد که با توجه به بازگشت وب‌سایت مذکور به دنیای صفر و یک، بار دیگر شاهد تقویت سیستم امنیتی وب‌سایت‌های بزرگ باشیم.

3 - Thumb


مدیران «پایرت بی» اولین پیام خود پس از بازگشت وب‌سایت به حالت عادی را نمادین، رسا و البته کوتاه بیان کرده‌اند: «مانند ققنوس از خاکسترها برمی‌خیزیم... پایرت بی برگشت!». همین پیغام یک خطی کافی بود تا فضای مجازی طی 24 ساعت اخیر، با یکی از بزرگ‌ترین شوک‌های خبری سال جدید میلادی رو به رو شود. سالی که مشخص نیست وضعیت وب‌سایت‌های محبوبی چون «پایرت بی» و نمونه‌های مشابه آن چه خواهد بود و نهایتا سرنوشت این‌گونه وب‌سایت‌ها به کجا ختم خواهد شد. البته چند ساعتی می شود که پایرت بی در دسترس نیست ؛ هرچند انتظار می رود که به زودی شاهد بازگشت آن باشیم.
کد خبر: 208538

وب گردی

وب گردی