تهران - ایسکانیوز: دیروز دومین نوبت چاپ آگهی مزایده دو باشگاه استقلال و پرسپولیس بود. سازمان خصوصی سازی چند روز قبل اولین نوبت این مزایده را از طریق جراید، آگهی کرد و دومین نوبت آن هم یکشنبه بود که در روزنامه‌های اقتصادی، ورزشی و حتی روزنامه‌های انگلیسی زبان نیز منتشر شد.

میرعلی اشرف پوری حسینی رئیس سازمان خصوصی سازی طی اظهاری نظری پیرامون آگهی مزایده می گوید: «ما همان طور که اعلام کرده ایم روز 27 بهمن ماه پاکت های این مزایده را بازگشایی می‌کنیم و آن زمان مشخص می‌شود که چه افرادی بالاترین پیشنهادها را داده‌اند.»

البته اسامی افرادی که قصد خرید استقلال و پرسپولیس را دارند پس از بازگشایی پاکت‌ها هم در رسانه‌ها اعلام نخواهد شد. پوری حسینی در این مورد می‌گوید: «ما پاکت‌ها را بازگشایی می‌کنیم و پس از آن ابتدا باید صلاحیت افراد متقاضی را از مراجع ذیصلاح استعلام بگیریم. هر زمان که صلاحیت این افراد تایید شد، نام افرادی که تایید صلاحیت شده‌اند را اعلام می‌کنیم. در تاریخ 27 بهمن هم فقط اعلام می‌کنیم که چند نفر کاندیدای خرید استقلال و پرسپولیس شده‌اند. از نظر قانونی تا زمان بازگشایی پاکت‌ها، هیچ اطلاعاتی هم نمی‌توانیم بدهیم و حتی تعداد نفرات شرکت کننده هم باید مخفی بماند.»

ضمن اینکه سبحانی مشاور رئیس سازمان خصوصی‌سازی در گفت‌وگو با ایسکانیوز ضمن تاکید بر تایید صلاحیت کسانی که قصد خرید این دو باشگاه را دارند گفت: ” پس از برگزاری این مزایده و مشخص شدن بالاترین رقم پیشنهادی برای هر یک از دو تیم استقلال و پرسپولیس نیز خریدار نهایی بعد از تایید صلاحیت توسط کمیته ای متشکل از وزیر امور اقتصادی و دارایی، وزیر دادگستری و وزیر ورزش و جوانان مشخص و اعلام خواهد شد. “

همچنین سبحانی در مورد تعداد آگهی‌های منتشر شده در روزنامه‌های کثیرالانتشار گفت: ” سه بار ما موظف هستیم تا آگهی مزایده را منتشر کنیم و اگر این سه بار ارگان یا شخص خاصی برای خرید این باشگاه‌ها پیش قدم نشد تصمیم دیگری خواهیم گرفت اما تمامی تصمیمات ما منوط بر نتیجه‌گیری وزارت اقتصاد و دارایی پس از انتشار سه آگهی در روزنامه‌ها است“
کد خبر: 209797

وب گردی

وب گردی