ایسکانیوز: معاون  محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: جمع‌بندی ما این است که دولت ایران و افغانستان با همکاری سازمان‌های بین‌المللی برای نجات مردم دو سوی مرز برنامه جامعی تهیه کننداین برنامه آب، تجارت، سلامت و زندگی عادی را شامل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز: احمدعلی کیخا در مراسم "روز جهانی تالاب‌ها" در زابل افزود: سیستان بخشی از تاریخ بشریت در ایران را شکل داده و امروز نیز نقطه آغازین و بزرگی برای احیای تالاب‌ها شده است. احیای تالاب بین‌المللی هامون یک ضرورت است.

او ادامه داد: جمع‌بندی ما این است که دولت ایران و افغانستان با همکاری سازمان‌های بین‌المللی برای نجات مردم دو سوی مرز برنامه جامعی تهیه کنند.

او با بیان اینکه این برنامه آب، تجارت، سلامت و زندگی عادی را شامل می‌شود,تصریح کرد: این برنامه آب، تجارت، سلامت و زندگی عادی را شامل می‌شود.

او اظهار داشت: سیستان بخشی از تاریخ بشریت در ایران را شکل داده و امروز نیز نقطه آغازین و بزرگی برای احیای تالاب‌ها شده است.

معاون محیط زیست طبیعی  سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه احیای تالاب بین‌المللی هامون یک ضرورت است,گفت:

تغییرات آب و هوایی قطعا تاثیرات منفی بر روی تالاب‌های کشور دارند چرا که باعث افزایش دما شده‌اند و بسیاری از اتفاقاتی که در کشور مانند خشکیدگی تالاب‌ها و بیابان‌زایی رخ می‌دهد، نشان از همین مسئله دارد.

کیخا خاطر نشان کرد: برنامه دولت برای احیای تالاب هامون بسیار جدی است.فرایند احیای تالاب هامون در 2 مقوله ملی و بین‌الملل در حال انجام است.

گفتنی است، این مراسم با حضور سفیر آلمان در ایران، سفیر افغانستان در ایران، نماینده ارشد سازمان ملل در ایران، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، معاونین وزرای خارجه و جهاد کشاورزی و معاون سازمان جنگل‌ها و مراتع در زابل در حال برگزاری است.

 
کد خبر: 209965

وب گردی

وب گردی