تهران_ایسکانیوز: بنیانگذار موسسه خیریه محک،با بیان اینکه موسسه محک بیش از 30 بیمارستان در سراسر ایران را پوشش می دهد،گفت: سالانه 900 کودک فقط در موسسه و بیش از شش هزار کودک در بیمارستان ها تحت پوشش محک قرار گرفته اند که هزینه درمان این بیماران سرطانی رایگان است.
سعیده قدس،با اشاره به مسئولیت شخصی انسان ها در مقابل جامعه در نشست رسانه ای سومین همایش بین المللی مسئولیت اجتماعی شرکت ها با محوریت توسعه پایدار،گفت: در بسیاری از کشورهای غربی اگر دانشجو رکورد سرویس اجتماعی نداشته باشد، مقالات فرد در دانشگاه ها پذیرفته نمی شود، به طوری که فرد باید از کودکی به صورت پیشاهنگ برای کمک به مستمندان بیسکوییت بفروشد.
چهارچوب خدمت رسانی به جامعه کم رنگ است
بنیانگذار موسسه خیریه محک،با انتقاد از اینکه چهارچوب خدمت رسانی به جامعه کم رنگ است،تصریح کرد: موسسه خیریه محک بر پایه مسئولیت اجتماعی فردی ایجادشده است.
قدس،افزود: موسسه محک آغاز حرکت خود را از نهادهای غیردولتی و غیرتجاری شروع کرد و افرادی در راستای مسئولیت اجتماعی فردی خود به موسسه محک پیوستند.
وی ادامه داد: موسسه محک به دلیل نیاز به حمایت بیشتر متوجه شد که یک فاکتوری درجهان برای تقویت این ساختار مطرح است که آن فاکتور شرکت های توانمند تجاری هستند.
بنیانگذار موسسه خیریه محک،بابیان اینکه موسسه محک نهادمردمی است،تصریح کرد: موسسه محک یک تجربه عملی از همکاری بخش خصوصی، نهادمردمی و خود مردم است.
قدس،با بیان اینکه در حال حاضر موسسه محک تمام کودکان سرطانی ایران را پوشش می دهد،افزود: محک مدعی است که هیچ کودک سرطانی درایران و کشورهای همسایه به لحاظ نداشتن امکانات مالی و فقر نخواهدمرد.
سرطان حاصل بی توجهی نهادهای تولیدی است
وی،تصریح کرد: پدیده سرطان حاصل بی توجهی بیشتر نهادهای تولیدی در بسیاری ازکشورها ازجمله ایران است، به همین دلیل نهادهای تولیدی باید وظیفه اساسی مسئولیت اجتماعی خود را در راستای حمایت از مردم انجام دهند.
با بیان اینکه بنگاه های اقتصادی وظیفه قانونی در راستای تدوین برنامه عملیاتی و تخصیص منابع درمسائل اجتماعی دارند،گفت: بنگاه های اقتصادی هم از نظر مسائل اقتصادی و هم موضوعات قانونی موظف اند برای مسائل اجتماعی تخصیص منابع کنند به همین دلیل باید فرهنگ سازی مناسبی دراین راستا طی حضور بنگاه های اقتصادی درسومین کنگره حمایت از بیماران سرطانی و اجرای مسئولیت اجتماعی فردی در روز دوشنبه 27 بهمن ماه93 درسالن آمفی تئاتر موسسه خیریه محک انجام شود.
بنیانگذار موسسه خیریه محک،گفت: موسسه محک بیش از 30 بیمارستان در سراسر ایران را پوشش می دهد و همچنین یک بیمارستان صددرصد رایگان نیز وجود دارد که به طورکلی سالانه 900 کودک فقط در موسسه و بیش از شش هزار کودک در بیمارستان ها تحت پوشش محک قرار گرفته اند که هزینه انجام شیمی درمانی بیماران سرطانی رایگان است.
کد خبر: 210829

وب گردی

وب گردی