تهران-ایسکانیوز: فرماندار پارس آباد با توجه به سرمایه گذاری دولت به مبلغ یک میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی در صنعت آب این منطقه برای سد عمارت و زیر کشت رفتن ۶۳۰۰۰ هکتار زمین کشاورزی، تبدیل واحد پارس آباد مغان به واحد بین المللی کشاورزی را بهترین فرصت برای توسعه شهرستان و اشتغال و کشاورزی دانست. 

در راستای تبدیل شدن واحد پارس آباد مغان به واحد بین‌المللی کشاورزی، دکتر حسین ابراهیمی مدیرکل واحدهای برون مرزی و بین‌المللی دانشگاه آزاد اسلامی با فرماندار شهرستان و مدیر عامل کشت و صنعت مغان دیدار و از امکانات شهرستان بازدید به عمل آوردند.

در جریان بازدید مدیرکل واحد‌های برون مرزی و بین‌المللی دانشگاه آزاد اسلامی از واحد پارس‌آباد مغان و امکانات شهرستان مطرح شد که دانشگاه آزاد اسلامی واحد پارس آباد مغان با توجه به داشتن زیرساخت‌ها، امکانات و شرایط جغرافیایی، طبیعی و لازم، امکان تبدیل شدن به واحد کشاورزی بین المللی را دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد پارس آباد مغان در این دیدار‌ها با توجه به داشتن ظرفیت لازم شهرستان و نیروهای متخصص دانشگاه گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد پارس آباد مغان با توجه به شرایط محیطی و جغرافیایی و کشاورزی منطقه و قابلیت‌های لازم می‌تواند به دانشگاه بین المللی کشاورزی تبدیل شود.

دکتر اکبر جعفری با توجه به حمایت‌های فرماندار شهرستان و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی از برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در صورت تبدیل این واحد دانشگاهی به دانشگاه کشاورزی، مسیر توسعه دانشگاه با رشد و بالندگی خود از لحاظ اقتصادی و علمی و پژوهشی تأثیر بسزایی در رشد شهرستان و اشتغال و ایجاد روابط بین المللی علمی در مرزی‌ترین نقطه کشور را دارا خواهد بود.

مدیرکل واحدهای برون مرزی و بین‌المللی دانشگاه آزاد اسلامی نیز با ابراز خرسندی از وجود امکانات طبیعی و خدادادی در شهرستان پارس آباد مغان و وجود شرکت‌های کشت و صنعت و زمین‌های کشاورزی بسیار خوب در این شهرستان گفت: در کنار دانشگاه محلی مانند کارخانه قند، لبنیات، باغات، دامپروری و ... را ایجاد کردن بسیار سخت و تا حدی ناممکن است اما در این شهرستان دانشگاه در کنار این امکانات و داشته‌ها واقع شده و دانشجویان بصورت علمی و عملی نیروهای بسیار متخصص بار خواهند آمد که پس از فارغ التحصیل شدن سرآمد سایر دانشجویان خواهند شد.


635586447466766191


دکتر حسین ابراهیمی با توجه به شرایط لازم و کافی شهرستان و دانشگاه در این منطقه گفت: استادان داخلی و بین المللی برای تحقیق و مطالعه به این شهرستان سرازیر خواهد شد و این دانشگاه در صورت تبدیل به دانشگاه کشاورزی بین‌المللی به یک برند تبدیل خواهد شد.


مدیرکل برون مرزی دانشگاه آزاد افزود: امر تحقیق و پژوهش جزو اولویت‌های اصلی دانشگاه است. پذیرش دانشجو در مقطع دکتری بصورت پژوهش محور نیز حقیقت این امر است چرا که یک دانشجو با تحصیل و تحقیق و پژوهش می‌تواند در توسعه منطقه و ایجاد راه حل و راهکار نقش بسزایی در رشد همه جانبه شهرستان، منطقه و حتی کشور با تولید علم و پژوهش ایجاد کند.


وی با توجه به اینکه دانشگاه نباید به شهریه دانشجویی متکی باشد، گفت: فعالیت‌های جانبی برای کسب سود از رئوس برنامه‌های دانشگاه است که متکی بودن به شهریه دانشجویی واحد‌ها را کاهش دهد. واحد بین المللی در همین راستا اقداماتی در داخل و خارج از کشور در کشورهایی همچون اوگاندا، تاجیکستان، روسیه و عراق صورت داده است.


ابراهیمی درخصوص مطرح شدن تبدیل دانشگاه آزاد اسلامی واحد پارس آباد مغان به واحد بین المللی کشاورزی در هیئت امنا ابراز امیدواری کرد و گفت: با توجه به امکانات شهرستان و دانشگاه و حمایت‌های فرماندار، نماینده و مدیران عامل شرکت‌های کشت و صنعت و شناخت آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس هیئت امنای دانشگاه از این شهرستان و داشته‌های شهرستان، احتمال قریب به یقین این امر صورت خواهد گرفت.


فرماندار شهرستان پارس آباد مغان نیز از با ذکر قابلیت‌ها و ظرفیت‌های شهرستان و حرکت در راستای ایجاد سرمایه گذاری و اشتغال در شهرستان گفت: فرمانداری از طرح‌هایی که در رشد و بالندگی شهرستان اثرگذار است و برای شهرستان سود دهی دارد کاملا حمایت می‌کند.


635586447958794334


محمد نصیری با توجه به داشتن خاک مناسب، آب، نیروی انسانی متخصص و دیگر ظرفیت‌ها در این شهرستان گفت: مطمئناً هیچ سرمایه‌گذاری در این شهرستان در این ریسک نخواهد بود و برای دو طرف سوددهی خواهد داشت. بحث توریسم درمانی برای مغان، ایجاد بیمارستان ۱۲۰ تختخوابی و افتتاح آن در آینده بسیار نزدیک با وجود دو بیمارستان، فرودگاه، وجود چندین گمرک و فاصله نزدیک با گمرک بیله سوار، وجود اماکن تاریخی و توریستی، شرکت‌های کشت و صنعت مغان که در خاورمیانه مطرح است و دیگر امکانات، آینده هر سرمایه گذاری را تضمین می‌کند و این امر در بحث آموزش عالی و تحقیق و پژوهش نیز مستثنی نبوده و به طور حتم تعامل با کشورهای مجاور و نزدیک و ایجاد شعبه در دانشگاههای این کشور‌ها به نفع شهرستان و دانشگاه آزاد اسلامی خواهد بود.

فرماندار پارس آباد با توجه به سرمایه گذاری دولت به مبلغ یک میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی در صنعت آب این منطقه برای سد عمارت و زیر کشت رفتن ۶۳۰۰۰ هکتار زمین کشاورزی، این امر را بهترین فرصت برای توسعه شهرستان و اشتغال و کشاورزی دانست.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت مغان هم در دیدار با نمایندگان بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشجوی علمی و عملی برای کشور از ضروریات توسعه آموزش عالی در کشور است. دانشجو باید به معنای واقعی تربیت شده و در اختیار اجتماع و بازار کار قرار گیرد. اگر بر روی دانشجو سرمایه گذاری و هزینه شود بطور حتم نتیجه آن حاصل خواهد شد.

635586447305096944

علی محمدی با توجه به خرید بذرهای عقب مانده با بهره وری پایین گفت: در کشور ما بذرهایی را وارد می‌کنند که صلاحیت و مرغوبیت کاملی ندارد در صورتی که این شهرستان و شرکت کشت و صنعت مغان پتانسیل لازم و امکانات خوبی برای تولید این بذر‌ها را دارد. اگر دانشجو علمی و عملی و خوب تربیت شود و ساخته شود بطور حتم می‌توان این بذر‌ها را تولید و در مقیاس بیشتر صادر کرد.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت مغان افزود: شهرستان دشت مغان منطقه بکری است که قابلیت‌های کشاورزی آن بسیار بالاست. اگر در کشاورزی این شهرستان رشد کند سرمایه و درآمدی بالا نصیب شهرستان خواهد شد.


وی با توجه به آشنایی خود با عملکرد عالی آیت الله هاشمی رفسنجانی در امر سازندگی گفت: رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به این شناخت کافی که از شرکت کشت و صنعت مغان داشته و به پتانسل‌ها و قابلیت‌های منطقه تسلط دارند بطور حتم در این راستا می‌توانند این شهرستان و دانشگاه بین المللی ایجاد شده در این شهرستان را به یک برند در کشور تبدیل کنند.


محمدی گفت: محیط لازم برای فرصت‌های مطالعاتی در شرکت کشت و صنعت مغان فراهم است و این شرکت آمادگی لازم را برای همکاری داشته و می‌تواند امکانات خود را در اختیار دانشگاه آزاد اسلامی در قبال تفاهم سازنده و تعامل خوب قرار دهد.


 
کد خبر: 212193

وب گردی

وب گردی