«در این کارخانه دو هزار و ۴۰۰ کارگر کار می‌کنند که ۱۲۰۰ نفراز آنان تحت مدیریت شرکت پیمانکاری «سیال سازه روشن» فعالیت دارند./ دلیل اعتراض کارگران پیمانکاری برخوردار نبودن از مزایایی است که سایر همکاران رسمی و قرارداد مستقیم‌شان از کارفرما دریافت می‌کنند.»



کارگران یکی از پیمانکاران نیروی انسانی کارخانه «لوله‌سازی اهواز» که طی دو ماه گذشته حقوق دریافت نکرده‌اند، در ادامه اعتراض صنفی چند روز گذشته، امروز (۱۹ بهمن) نیز در محوطه کارخانه تجمع کردند.

منابع کارگری ایلنا در کارخانه لوله سازی اهواز گزارش دادند؛ کارگران شرکت پیمانکاری «سیال سازه روشن» که تعدادشان ۱۲۰۰ نفر است در اعتراض به پرداخت نشدن دو ماه حقوق و اعلام نارضایتی از شرایط کار در این شرکت پیمانکاری، خواستار دریافت معوقات حقوقی و تغییر وضعیت شغلی خود هستند.

کارگران پیمانی لوله سازی اهواز در تشریح جزئیات مشکلات خود می‌گویند در این کارخانه دو هزار و ۴۰۰ کارگر کار می‌کنند که ۱۲۰۰ نفراز آنان تحت مدیریت شرکت پیمانکاری «سیال سازه روشن» فعالیت دارند و مابقی کارگران قرارداد رسمی وزارت نفت هستند که به طور مستقیم با کارخانه لوله سازی کار می‌کنند.

به گفته آنان، دلیل اعتراض کارگران پیمانکاری برخوردار نبودن از مزایایی است که سایر همکاران رسمی و قرارداد مستقیم‌شان از کارفرما دریافت می‌کنند.

کارگران گفته‌اند؛ همکاران رسمی و قرارداد موقت‌شان از مزایا‌ی ویژه‌ای همانند پاداش، «نفت کارت» و حق کار در شرایط آب و هوایی بد و مزایایی چون استفاده از منازل سازمانی و... برخورداند اما این مزایا به ما کارگران پیمانکاری تعلق نمی‌گیرد.

کارگران تصریح کردند؛ از روز دوشنبه (۱۳ بهمن) که کارگران پیمانی با اجتماع در محوطه کارخانه فعالیت تولیدی بخشی از کارخانه را در سه کارخانه‌ شماره یک، ۴ و پوشش متوقف کرده‌اند، کارفرما نسبت به این موضوع بی‌تفاوتی نشان می‌دهد و سعی می‌کند به جای رفع مشکلات کارگران، به اجتماع صنفی کارگران در ایام دهه فجر برچسب سیاسی بزند.

به ادعای کارگران لوله سازی اهواز، اخیرا کارفرما با نصب اطلاعیه‌ای در محوطه کارخانه هر گونه اجتماع صنفی کارگری را ممنوع اعلام کرده و برپایی تجمع کارگری در ایام دهه فجر را عملی ضد انقلابی دانسته است.

به اعتقاد کارگران، اجتماع صنفی آنان برای تحقق حقوق صنفی‌شان انجام شده است و برچسبهای سیاسی به کارگرانی که بدنبال حقوق خود هستند نمی‌چسبد.

کد خبر: 215396

وب گردی

وب گردی