تهران- ایسکانیوز: رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شورا یاری شهر تهران از تمدید 4 روزه ی مهلت ثبت نام در این انتخابات از امروز خبر داد و گفت: نباید به انتخابات شورایاری ها با رویکرد سیاسی نگاه شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز: محمد سالاری رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شورایاری های شهر تهران در نشست خبری بعدازظهر امروز درباره فرایند برگزاری انتخابات شورایاری ها اظهار داشت: شورای شهر در آستانه محقق شدن یکی از مهمترین تصمیمات خود مبنی بر برگزاری چهارمین دوره انجمن های شورایاری ها قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه 354 محله شهر تهران در این انتخابات شرکت دارند افزود: با مجموع تدابیر اندیشیده شده و اقدامات ستاد برگزاری انتخابات، هیئت مرکزی اجرایی و هیئت هماهنگی شورایاری ها و همچنین سایر اعضای شورای شهر امیدواریم این انتخابات با شکوه و مشارکت حداکثری و با حضور معتمدان محلی در عرصه های مختلف با رویکرد اجتماعی و فرهنگی و به منظور کمک به فرایند تصمیم گیری ها و تصمیم سازی در مدیریت شهری تهران برگزار شود.

سالاری ادامه داد: ستاد هماهنگی شورایاری ها با توجه به تجربیات دوره های قبل به ویژه دوره سوم در یک اقدام خوب توانسته فرایند ثبت نام را به صورت الکترونیکی برگزار کند تا افراد بدون تردد و از طریق فضای مجازی نسبت به ثبت نام و ارائه مدارک مورد نیاز اقدام کند.

وی با تاکید بر اینکه هیئت نظارت بر شورایاری ها برای نخستین بار در دوره چهارم شکل گرفته است تصریح کرد: این هیئت متشکل از 9 نفر از اعضای شورای شهر است و تا کنون جلسات متعددی را پیرامون برگزاری انتخابات داشته است امروز نیز در پنجمین جلسه خود مقرر کرد تا ثبت نام انتخابات شورایاری های شهر تهران به مدت 4 روز از امروز تمدید شود.

همچنین مقرر شد تا تمامی کسانی که دارای مدرک تحصیلی دیپلم هستند بتوانند در این مدت تعیین شده در فرآیند ثبت نام شرکت کنند.

سالاری گفت: هیئت نظارت بر انتخابات شورایاری ها با تعامل در ستاد هماهنگی شورایاری است تا از نظرات تمام اعضای شورا در این فرآیند استفاده کند و به هیچ عنوان سلبی نبوده و ایجادی است به طوری که ما معتقدیم حضور معتمدان در محلات موجب احصا مشکلات و چالش های مناطق مختلف شده و اطلاع رسانی مناسبی به اعضای شورای شهر برای تصمیم گیری بهتر در قانون گذاری و نظارت که وظیفه مهم شورا است خواهد شد.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شورایاری شهر تهران افزود: نباید به انتخابات شورایاری ها با رویکرد سیاسی نگاه شود و تلاش داریم این نهاد به عنوان نهادی اجتماعی به فعالیتش ادامه دهد.

سالاری ادامه داد: سعی ما به عنوان هیئت نظارت این است تا با استفاده از تجربیات دوره سوم که رویکرد آن استفاده از ظرفیت های محله ای و معتمدان محلی بود ناظرانی را برای انتخابات معرفی کنیم که در این راستا امیدواریم ظرف یک هفته آینده دارای بانک اطلاعاتی شامل 2 هزار ناظر باشیم.

چرا که از سوی ستاد حدود 2 هزار صندوق اخذ رای در 354 محله شهر تهران پیش بینی شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه هیئت نظارت بر انتخابات شورایاری دارای سابقه ای در این زمینه نبوده است تصریح کرد: از اعضای هیئت نظارت و شورای شهر خواسته ایم در این فرایند ما را همراهی کند تا شاهد برگزاری انتخاباتی پر شور و شفاف و سالم مبتنی بر نگاه صرفا اجتماعی و فرهنگی باشیم.

سالاری با اشاره به اینکه موضوع انتخابات شورایاری ها برای نخستین بار در دولت تدبیر و امید در سطح یک دولت مطرح شد گفت: با تصمیم جدی دولت در این زمینه وزارت کشور ملزم شد تا نسبت به برگزاری این انتخابات همکاری های لازم را داشته باشد.

وی تاکید کرد: با ورود دولت در این زمینه که برای تقویت جایگاه این نهاد مدنی است وزارت کشور به تمامی استانداران سایر کلان شهرها نیز اعلام کرده تا نسبت به انجام مقدمات لازم برای برگزاری انتخابات شورایاری ها در سایر نقاط کشور اقدامات لازم انجام شود.

سالاری با تاکید بر اینکه این دوره از انتخابات شورایاری ها از حساسیت بالایی برخوردار است خاطر نشان کرد: با توجه به اهمیت برگزاری انتخابات شورایاری ها که در سطح دنیا با نگاه ویژهی ای دنبال می شود متأسفانه در کشورمان شاهد عملکرد ضعیف رسانه ملی در زمینه برگزاری این انتخابات هستیم و این امر خود یکی از دلایل مهم عدم مشارکت جدی مردم است که به دلیل عدم اطلاع رسانی صورت گرفته است.

سالاری در ادامه به فرآیند ثبت نام اشاره کرد و افزود: طبق آخرین اعلام رئیس ستاد انتخابات تا کنون تعداد 14 هزار و 800 نفر در انتخابات مذکور ثبت نام کرده اند که از این تعداد 12 هزار و 864 نفر اقدام به اخذ کد رهگیری کرده اند.

همچنین از مجموع ثبت نام کنندگان 79 درصد مرد و 20 درصد زن هستند.

وی افزود: از این مجموع تعداد 5 هزار و 910 نفر دارای مدرک کارشناسی، یک هزار و 991 نفر دارای کارشناسی ارشد، 304 نفر دارای دکترا، 2 هزار و 156 نفر فوق دیپلم، یک هزار و 560 نفر مدرک دیپلم و 792 نفر نیز زیر دیپلم هستند.

همچنین میانگین ثبت نام کنندگان در هر محله 36 نفر است.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شورایاری های شهر تهران گفت: کسانی که دارای مدرک دیپلم به بالا باشند می توانند در مدت تمدید 4 روزه ثبت نام نسبت به حضور در این انتخابات اقدام کنند.
کد خبر: 215519

وب گردی

وب گردی