تهران- ایسکانیوز: رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شورای شهر تهران با تأکید بر ضرورت تعیین حسابرس از سوی شورای شهر گفت: در گزارش های موجود شاهد انحراف از بودجه مصوب سال جاری در برخی نهادهای شهرداری هستیم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز، رحمت الله حافظی در یکصد و سی و یکمین جلسه شورای شهر تهران ضمن تاکید بر ضرورت تعیین حسابرس از سوی شورای شهر تهران با اشاره به پایان یافتن سال مالی اظهار داشت: تا چند هفته دیگر انبارگردانی سازمان ها و شرکت های شهرداری آغاز می شود اما هنوز شورای شهر تهران حسابرس تعیین نکرده و این امر باید در اولویت کار شورا قرار گیرد.

وی در ادامه به انحراف شهرداری تهران از بودجه سال جاری اشاره کرد و گفت: طبق تبصره 43 قانون بودجه سال 93 ایجاد هر گونه تعهدات مازاد بر اعتبارات بودجه ممنوع است و تنها با مجوز شورای شهر قابل اقدام است. این در حالی است که گزارش های موجود انحرافاتی برخی نهادهای شهرداری از جمله معاونت، سازمان و شرکت های شهرداری از بودجه مصوب سال جاری نشان می دهد.

وی افزود: برای مثال بودجه مصوب معاونت فنی و عمران شهرداری در سال جاری یک هزار و 305 میلیارد تومان است اما قراردادهای منعقد شده از سوی معاونت یک هزار و 890 میلیارد تومان است که انحرافی مشخص را نشان می دهد.

حافظی در ادامه با بیان نمونه های دیگری از این دست از شهرداری تهران خواست نسبت به تخلفات تبصره 43 توضیح دهد.

در ادامه جلسه احمد مسجد جامعی عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه معاونت حمل و نقل ترافیک باید تصمیمی بگیرد تا آرم های طرح ترافیک به نحو صحیحی به دست خبرنگاران برسد گفت: این امر نباید به گونه ای صورت گیرد که توضیح این آرم ها به اسم خبرنگاران و به کام دیگر افراد باشد.

همچنین وی از مدیریت سازمان بهشت زهرا خواست تا طرحی دقیق و منظم فضای مناسبتری را برای قطعه شهدای 57 در نظر بگیرد.

در ادامه یکصد و سی و یکمین جلسه شورای شهر تهران احمد دنیا مالی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران به بحث محیط زیست و آلودگی هوا پرداخت و اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که در آینده و در شهر تهران با آن مواجه هستیم مسائل زیست محیطی و مشکلات مربوط به آن است که با توجه به آسیب هایی داریم و در آینده بیشتر خواهد شد باید توجه ویژه ای به شهر تهران داشته باشیم.

دنیا مالی در ادامه با اشاره به اینکه بر اساس پیش بینی های صورت گرفته تا سال 2050 مشکلات زیست محیطی در دنیا 10 برابر می شود افزود: آلودگی هایی که در حوزه صنعتی، بحران جمعیتی جهانی و بحث های زیست محیطی نگرانی های موجود است که از سوی دانشمندان مورد توجه قرار گرفته است که البته این نگرانی ها در شهرهای بزرگ بیشتر خواهد شد.

دنیا مالی تصریح کرد: آلودگی های صوتی، هوا، آب و ریزگردها از جمله مشکلات حال حاضر و آینده تهران است که باید برای آنها راهکارهای مناسبی بیاندیشیم البته با توجه به اهمیت مسائل زیست محیطی باید اقدامات وسیعی در این زمینه انجام داد و پیشنهاد می کنم که مدیریت شهری اقدام به تشکیل سازمان محیط زیست شهری کند.

همچنین در این جلسه علیرضا دبیر رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در واکنشی به اعتراض فرمانداری به متن مصوبه پیشنهاد به دولت مبنی بر محاسبه هزینه های برق، آب، گاز مصرفی میادین و بازارهای عرضه میوه و تره بار شهرداری تهران بر اساس تعرفه امکان عمومی و خدماتی گفت: اعتراض فرمانداری اشتباه است و ما به بند دومماده 71 استناد کرده ایم که پیشنهاد دولت را از وظایف شوراها می داند در حالی که آن بند فرمانداری به آن استناد کرده مربوط به شورای شهرستان است.
کد خبر: 217184

وب گردی

وب گردی